۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۷۲۹۱۴
معاون وزیر بهداشت مطرح کرد
معاون بهداشت وزارت بهداشت در پیامی به مناسبت روز جهانی جمعیت، در کنار تدابیر قانونی به منظور حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، فرهنگسازی بهداشتی و عمومی را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و نخبگان، امری سرنوشت‌ساز در این زمینه عنوان کرد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، در پیام دکتر حسین فرشیدی به مناسبت روز جهانی جمعیت آمده است:« جمعیت هر سرزمینی مهمترین سرمایه ملی آن مرز و بوم محسوب می‌شود؛ چراکه سرمایه انسانی هر کشوری در ساختن جامعه جوان و سالم و غنی ساختن میراث فرهنگی و انتقال آن به نسل آینده نقش موثری دارد.

ایران و بسیاری از کشورهای جهان در مواجهه با یکی از مهم‌ترین چالش‌های قرن با نام بحران هولناک پیری جمعیت قرار دارند که استمرار و تعالی تمدن اصیل ایرانی اسلامی را با تهدید مواجه کرده است. تهدیدی که عبور از آن جز با همدلی و مشارکت همه مسئولین و آحاد مردم ایران ممکن نیست.

تاریخ کشور عزیزمان ایران همواره گواه سربلندی مردم کشور در مواجهه با بحران‌های مختلف می‌باشد که بارها حیرت جامعه جهانی را به همراه داشته است. بحران‌هایی که با نقش آفرینی مردم در کنار حمایت‌های دولت تبدیل به فرصت شده است. این بار نیز حفظ و ارتقای جوانی جمعیت نیازمند همت، مجاهدت و مشارکت دولت و مردم در کنار یکدیگر است. هر یک از ما در این مهم سهمی داریم. سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در موضوع مورد اشاره تکالیف تعیین شده از سوی مجلس شورای اسلامی با عنوان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌باشد که تاکنون اغلب آن را اجرا نموده است. اما بر این اعتقاد هستیم که در کنار تدابیر قانونی، فرهنگسازی بهداشتی و عمومی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و نخبگان امری سرنوشت‌ساز است. همچنین حمایت دولت از اجرای برنامه سلامت خانواده و تقویت نظام شبکه بهداشت نشان از اهمیت موضوع در جمعیت دارد.

وزارت بهداشت به عنوان دستگاه پیشرو و برتر در رویداد جایزه ملی جمعیت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با رویکرد آسان‌سازی، ارزان‌سازی و کریمانه نمودن، خدماتی همچون آموزش‌های هنگام ازدواج، باروری سالم، ارائه رایگان خدمات زایمان طبیعی، پیشگیری و تشخیص بهنگام و درمان ناباروری، پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین را به عموم مردم شریف ایران ارائه می‌نماید اما همچنان پذیرای مشارکت و همفکری تمام آحاد مردم و اندیشمندان در تمام سطوح اعم از برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت خواهد بود. بی‌شک گروه‌های جهادی و مردمی و افراد جمعیت باور و جمعیت یاور اگر در کنار ظرفیت‌های دولتی قرار نگیرند این امر مهم یعنی تحقق ایرانی جوان و آباد میسر نخواهد بود.

در پایان همزمان با روز جهانی جمعیت، از همه تلاشگران و فعالان حوزه جمعیت به ویژه همکارانم که در مسیر جوانی جمعیت کشور قدم بر می‌دارند، صمیمانه تشکر می‌نمایم و از خداوند متعال، ایرانی جوان، پویا، بالنده و سالم را مسالت دارم و امیدوارم جامعه جهانی به ویژه کشورهای اسلامی برای حفظ و ارتقای جوانی جمعیت در کشورهای خود بیش از پیش اهتمام ورزند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر