۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۷۲۹۰۷
شرکت تسلیحات‌سازی آلمان گفته است که ظرف سه ماه آینده، یک کارخانه تولید مهمات و تجهیزات نظامی در اوکراین راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «آمین پاپبرگر» مدیرعامل شرکت تسلیحاتی راین‌متال آلمان که سازنده تجهیزات نظامی و دفاعی است به شبکه آمریکایی «سی ان ان» گفته است که راین متال ظرف ۱۲ هفته آینده (سه ماه آینده)، یک کارخانه ساخت تانک و خودرو‌های زرهی در اوکراین افتتاح خواهد کرد.

این شرکت آلمانی مدعی شده است که قادر است در این تأسیسات، سالانه ۴۰۰ تانک تولید کند، اما روسیه پیش از این تهدید کرده است که با حملات موشکی، تولید این تجهیزات نظامی را متوقف کند.

بر اساس این گزارش، این کارخانه آلمانی قرار است در غرب اوکراین مستقر شود و به طور مشترک توسط راین متال و شرکت تسلیحاتی «اوکروبرونپروم» اوکراین راه‌اندازی شود.

پاپبرگر به سی ان ان در این خصوص گفت: «اورکاینی‌ها باید به خودشان کمک کنند. اگر همواره مجبور باشند منتظر اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها باشند که در ۱۰ سال یا ۲۰ سال آینده به آن‌ها کمک کنند... چنین چیزی ممکن نخواهد بود».

راین متال برای اولین بار در ماه مارس سال جاری میلادی از قصد خود برای راه‌اندازی یک کارخانه در اوکراین خبر داد و این شرکت تولید کننده تجهیزات و تسلیحات نظامی در آن زمان اعلام کرد که ساخت این کارخانه نیازمند ۲۰۰ میلیون دلار است و قادر است سالانه ۴۰۰ تانک پنتر تولید کند.

پاپبرگر به سی ان ان گفت که نفربر‌های زرهی Fuchs اولین خودرو‌های زرهی خواهد بود که از خطوط تولید این کارخانه در اوکراین بیرون خواهد آمد.

وی همچنین تصریح کرد که کارگران اوکراینی نیز برای ساخت و تعمیر این نفربر‌ها و دیگر محصولات راین متال از جمله خودرو جنگی پیاده‌نظام ماردر، تانک‌های لئوپارد ۲ و سامانه توپخانه پیشرفته Panzerhaubitze ۲۰۰۰ تحت آموزش قرار خواهند کرد.

روسیه مرتباً اهداف نظامی در غرب اوکراین را با هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌های کروز مورد حمله قرار می‌دهد و انبار‌هایی از سلاح‌های خارجی و خودرو‌های نظامی را اهداف قانونی می‌داند.

با این‌حال، پاپبرگر به سی ان ان گفته است که راین متال قادر به محافظت از کارخانه خود در اوکراین است.

وی در این خصوص بدون ارائه جزئیات گفت: «کارخانه‌های زیادی در حال حاضر وجود دارد که در حال تولید کالا‌های نظامی در اوکراین است. این (راین متال) هم یکی دیگر از آن‌هاست و ما قادر به محافظت از آن نیز هستیم».

دولت زلنسکی، اما با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صد‌ها میلیارد دلار کمک نظامی از کشور‌های غربی جلب کرده است، اما با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشور‌های غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر