۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۷۲۸۵۹
سرپرست معاونت امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد
سرپرست معاونت امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اتمام تدوین طرح های جامع پدافند غیرعامل استان و شهر همدان، طرح جامع را سند بالادستی و نقشه راه اقدامات پدافند غیرعامل دانست و برضرورت پیاده سازی برنامه‌ها و راهکارهای عملیاتی مورد اشاره در این طرح ها تاکید کرد.

به گزارش پایداری ملی، مصطفی طزری، سرپرست معاونت امور زیربنایی سازمان و جانشین فرمانده قرارگاه پدافند اقتصادی کشور در نشست هماهنگی دستگاه های اجرایی اقتصادی استان همدان با اشاره به تحمیل جنگ اقتصادی تمام عیار از سوی دشمن به ضرورت مصون سازی اقتصاد کشور با تکیه بر توانمندی های داخلی و ظرفیت های اقتصادی کشور تاکید و پایداری اقتصادی را یکی از مولفه های قدرت ملی دانست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سند پدافند اقتصادی کشور با مشارکت صاحب نظران و خبرگان اقتصادی در دست تدوین است اظهار داشت: این سند می تواند به عنوان نقشه راهی برای مقابله با جنگ اقصادی و طراحی راهبردهای مقابله با آن به کار گرفته شود.

در ادامه این نشست گزارشی از ظرفیت ها و اقدامات صورت گرفته در سطح استان در جهت تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و استحکام بخشی به حوزه اقتصادی از سوی حسن پیمانی مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی همدان و مسئولین دستگاه های اجرایی اقتصادی استان ارائه شد.

همچنین در حاشیه این برنامه از زیرساخت‌های گمرگ، امور مالیاتی و اموال تملیکی استان بازدید هایی به منظور حصول اطمینان از پیاده سازی الزامات، ملاحظات و ابلاغیه‌های پدافند غیرعامل در آنها صورت گرفت.

اتمام تدوین طرح های جامع پدافند غیرعامل استان همدان

سرپرست معاونت امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان همدان که با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیران عالی دستگاه های اجرایی استان همدان برگزار شد حضور یافت.

وی در این نشست با توجه به اتمام تدوین طرح های جامع پدافند غیرعامل استان و شهر همدان، طرح جامع را سند بالادستی و نقشه راه اقدامات پدافند غیرعامل دانست و برضرورت پیاده سازی برنامه‌ها و راهکارهای عملیاتی مورد اشاره در این طرح ها تاکید کرد.

طزری تفاوت طرح‌های جامع پدافند غیرعامل را با سایر طرح های جامع در کاربردی، عملیاتی و مسئله محور بودن این طرح‌ها دانست و تصریح کرد: تدوین طرح جامع، آغاز فرآیند پدافند غیرعامل است و بنابراین برنامه‌ریزی برای تحقق کامل آن تا دستیابی به مصونیت و کاهش آسیب پذیری‌ها در زیرساخت‌های منطقه ضروری است.

پیاده سازی الزامات پدافند غیرعامل تضمین کننده تداوم کارکرد زیرساخت‌های حیاتی

همچنین در این جلسه دستگاه‌های اجرایی استان همدان گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل ارائه کردند.

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان نیز در این مراسم، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در موضوع پدافند غیرعامل، پیاده‌سازی تدابیر و سیاست‌های پدافند غیرعامل را باعث ارتقای پایداری زیرساخت‌ها و تضمین کننده تداوم کارکردهای ضروری به ویژه در شرایط بحران دانست و از آمادگی و اهتمام کامل دستگاه های اجرایی استان برای انجام اقدامات موثر در این حوزه خبر داد.

در پایان این جلسه از کتاب تاب‌آوری شهری که به همت شهرداری همدان ترجمه و تدوین شده است، رونمایی شد.

طرح جامع پدافند غیرعامل نقشه راه حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر