۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۷۲۸۵۰
کشور‌های اتحادیه اروپا روی قوانینی توافق کردند که جلوی دسترسی غیرقانونی دولت‌های غیر اتحادیه اروپا به داده‌های شهروندان اروپایی را می‌گیرد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، رویترز نوشت؛ کشور‌های اتحادیه اروپا و قانونگذاران آن روی قوانینی توافق کردند که بر نحوه استفاده شرکت‌های بزرگ فناوری و سایر شرکت‌ها از داده‌های مصرف‌کننده و شرکت‌های اروپایی نظارت می‌کند و جلوی دسترسی غیرقانونی دولت‌های غیر اتحادیه اروپا به داده‌های شهروندان اروپایی را می‌گیرد.

کمیسیون اروپا سال گذشته قانون داده را برای پوشش داده‌های تولید شده در گجت‌های هوشمند و محصولات مصرفی پیشنهاد کرد که بخشی از مجموعه قوانین با هدف محدود کردن قدرت غول‌های فناوری ایالات متحده است.

نگرانی اتحادیه اروپا در مورد انتقال داده‌ها پس از افشای ادوارد اسنودن، مامور سابق اطلاعاتی ایالات متحده در سال ۲۰۱۳ در مورد نظارت گسترده این کشور افزایش یافته است. این توافق پس از ۷ ساعت مذاکره حاصل شد.

تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا در توئیتی گفت: «توافق در مورد قانون داده نقطه عطفی در تغییر شکل فضای دیجیتال است. ما در مسیر اقتصاد داده پررونق اتحادیه اروپا هستیم که نوآورانه و باز است.»

قانون جدید به افراد و کسب‌وکار‌ها کنترل بیشتری بر داده‌های تولید شده از طریق اشیاء هوشمند، ماشین‌ها و دستگاه‌ها می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد داده‌ها را به راحتی از سرویس‌های مختلف کپی یا انتقال دهند.

همچنین به مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها اجازه می‌دهد در مورد آنچه که می‌توان با داده‌های تولید شده توسط محصولات مرتبط آن‌ها انجام داد، نظر بدهند.

این قانون جابجایی داده به سایر ارائه دهندگان خدمات پردازش داده را آسان‌تر می‌کند، تدابیری را در برابر انتقال غیرقانونی داده توسط ارائه دهندگان خدمات ابری معرفی و توسعه استاندارد‌های همکاری برای استفاده مجدد از داده‌ها را بین بخش‌ها فراهم می‌کند.

چنین درخواست‌های اشتراک‌گذاری داده‌ها را می‌توان در شرایط استثنایی رد کرد، جایی که اپراتور‌ها ممکن است با خسارت‌های اقتصادی جدی و جبران‌ناپذیری مواجه شوند که اقتصاد آن‌ها را تحت قانون جدید تضعیف می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر