۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۷۲۸۴۲
رئیس پلیس فتا فراجا:
رئیس پلیس فتا فراجا گفت: طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲، بیش از ۳۰۰ سرشماره ارسال کننده لینک‌های آلوده حاوی فیشینگ با همکاری پلیس فتا، دادستانی کل کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسدود شد.

به گزارش پایداری ملی، سردار وحید مجید در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا در خصوص ایمن سازی فضای مجازی و با انجام رصد‌های پیش دستانه در سایه تعامل و همکاری سازمانی با دادستانی کل کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰۰ سر شماره ارسال لینک‌های آلوده حاوی فیشینگ و بدافزار‌های جاسوسی شناسایی و مسدود شد.

این مقام ارشد سایبری ادامه داد: در این راستا، اقدام انتظامی و قضائی علیه مرتکبان در حال اجرا می‌باشد و تعدادی از این متهمان دستگیر و به جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

وی افزود: ارسال پیامک حاوی لینک‌های آلوده و مخرب یکی از ترفند‌های مجرمان سایبری بوده و بیش از ۹۰ درصد پیامک‌های کلاهبرداری مربوط به سوء استفاده از نام و اعتبار ابلاغ الکترونیک قضائی سامانه ثنا می‌باشد.

رئیس پلیس سایبری کشور در ادامه به شهروندان توصیه کرد: از باز نمودن پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده که از طریق سر شماره تلفن‌های شخصی، پیام رسان‌های بومی و غیر بومی برای آن‌ها ارسال می‌شود اکیدا خودداری نمایند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام مسئول گفت: عموم مردم در صورت مواجهه با موارد مشکوک و مجرمانه‌ای که نیاز به امداد و فوریت‌های سایبری دارند می‌توانند از طریق سر شماره ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا در ارتباط باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر