۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۷۲۸۳۲
امیر آشتیانی:
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:ما باید به سمتی برویم که سرریز توانمندی‌های دفاعی به عرصه‌های غیر نظامی وارد شود و همکاری با وزارت علوم به این حوزه کمک می‌کند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، امیر محمد رضا قرائی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه ۵ تیر ماه) در نشست راهبردی وزارت دفاع که محل در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت امام محمد باقر (ع) گفت: وزارت دفاع وظیفه پشتیبانی تجهیزاتی از نیروهای مسلح را بر عهده دارد که در این راستا با تعامل با مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی این مسئولیت را پیگیری می‌کند. این وزارت‌خانه نقش مؤثری را در بازدارندگی کشور بر عهده دارد که این موفقیت نتیجه تلاش همه کارکنان در بخش صنعت دفاعی کشور است.

وزیر دفاع گفت: توطئه‌ها و دشمنی کردن دشمنان در عرصه‌های مختلف برای توقف حرکت انقلاب اسلامی بود؛ اما جمهوری اسلامی ایران از همه این حوادث و توطئه‌ها سربلند بیرون آمد و موجب سردرگمی دشمنان شد.

امیر آشتیانی تصریح کرد: پیشرفت‌های کشور در سایه تحریم‌ها و فشارهای دشمن موجب شگفتی دوست و دشمن شده است و در سفرهای که ما می‌رویم با این سوال روبرو هستیم که جمهوری اسلامی ایران چگونه از این همه توطئه و تحریم سربلند بیرون آماده است.

وی افزود: اگر در مسیر حق باشیم، هر پدیده‌ای در عالم رخ دهد برای ما خیر است و اگر در مسیر شیطان باشیم، هر اتفاقی برای ما رخ دهد شر خواهد بود. امروز، جبهه استکبار در هر عرصه‌ای وارد می‌شود شکست می‌خورد، در حالی که آنها از لحاظ فنی و تجهیزات چیزی کم ندارند، علت آن این است که آنها در مسیر حق نیستند.

وزیر دفاع با تاکید بر تبعیت وزارت دفاع از ولایت فقیه، گفت: موفقیت‌های بسیار خوبی که تا کنون در وزارت دفاع و نیروهای مسلح به دست آمده است به دلیل حرکت در مسیر ولایت بوده است.

وی عنوان کرد: در دو سال گذشته برنامه‌های ما با جهش فوق‌العاده‌ای مواجه بوده است. در صادرات رشد چهار برابری داشته‌ایم؛ همچنین برنامه‌هایی برای ارتقای بیشتر وزارت دفاع تدارک دیده‌ایم. رصد تحولات فناورانه و واکاوی آینده عرصه‌های دفاعی امنیتی در جنگ‌های ترکیبی مهمترین بخش این برنامه‌ها است. این اقدام سال‌ها است در قرارگاه مرکزی خاتم در حال انجام است.

امیر آشتیانی ادامه داد: ثبات سیاسی، قدرت دفاعی و قدرت منطقه‌ای ما امروز مورد هجوم دشمن قرار گرفته است و جنگ ترکیبی و جنگ شناختی دشمن در همین راستا است.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه توسعه توانمندی‌های دفاعی متأثر از همکاری‌های دفاعی در عرصه ملی است، گفت: باید به سمتی برویم که سرریز توانمندی‌های دفاعی در عرصه‌های غیر نظامی وارد شود و همکاری با وزارت علوم به این حوزه کمک می‌کند. چیزی که می‌تواند مایه اصلی پیشرفت را فراهم کند، بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگانی است و با توجه به تحولات حوزه منابع انسانی لازم است تا با برنامه‌ریزی به این سمت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: دشمن در سناریوسازی به توان بالایی رسیده است تا بتواند در آینده اقدامی را انجام دهد، ما هم باید تقویت سناریو سازی را دستور کار داشته باشیم تا بتوانیم زمینه اقدامات آینده را از قبل فراهم کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر