۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۷۲۸۲۴
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه تلاش ما این است که پاسداران بومی روز به روز افزایش پیدا کنند، گفت: امروز درصد قابل توجهی از پاسداران در منطقه از عزیزان اهل سنت هستند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار سیدحسن مرتضوی امروز در همایش سران طوایف و علماء تشیع و تسنن پهنه سرزمینی قرارگاه "شهید میرحسینی" نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: این حضور سران طوایف و علما حامل پیام‌هایی برای دوست و دشمن است چرا که هم امید در دل دوستان و هم یأس در دل دشمنان ایجاد می‌کند.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: امروز تلاش استکبار جهانی و دشمنان اسلام در جغرافیای سواحل شرقی مدیترانه تا تهران و از مرز‌های شرقی افغانستان تا تهران متمرکز شده و امروز در این جغرافیا شاهد تلاش‌های ناجوانمردانه دشمنان هستیم که منشأ همه این دشمنی‌ها رژیم صهیونسیتی است.

وی افزود: رژیم صهیونسیتی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا امت واحده اسلامی شکل نگیرد و از تشکیل تمدن نوین اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده جلوگیری کنند و ما و شما امروز در قلب این منطقه حضور داریم.

سردار مرتضوی تصریح کرد: اگر می‌بینید تمام تلاش فضای مجازی و رسانه‌های در اختیار دشمنان اسلام در راستای ایجاد ناامیدی در دل مردم است، نشان می‌دهد دشمن کاملاً هشیار و بیدار بوده و از توان فکری خوبی برخوردار است؛ اما اگر این تلاش دشمنان به نتیجه نرسیده علت آن عنایت خداوند متعال و بصیرت، غیرت و هوشمندی شما عزیزان است.

تمرکز تلاش دشمن به جدا کردن آحاد مردم از صف انقلاب و نظام

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه گفت: امروز تلاش دشمن متمرکز شده تا آحاد مردم را از صف انقلاب و نظام جدا کند چرا که متوجه شده انقلاب متکی به مردم است و همه موفقیت‌های بعد از انقلاب مرهون هدایت امامین انقلاب و مردم است، بنابراین پس از ناامیدی از ایجاد خدشه در جایگاه رهبری، امروز روی مردم متمرکز شده‌اند.

وی بیان کرد: بافت اجتماعی سیستان و بلوچستان به نحوی است که در طول تاریخ همواره در پی هر هجمه از سوی دشمنان چیزی جز شکست نصیب آنان نشده و امروز هم همین انتظار از این مردم است که مقابل اقدامات دشمن پیروز میدان باشند. شما بزرگان، سران طوایف و علما امروز مسئولیت و ماموریت مضاعفی نسبت به گذشته دارید چرا که نظام اسلامی این عرصه را برای شما باز کرده و شما امروز به عنوان نماینده نظام و انقلاب در راستای ایجاد امنیت پایدار، مردمی و ماندگار مسئولیت دارید.

نگاه ما به علما و سران طوایف راهبردی است

سردار مرتضوی اظهار داشت: انتظار ما از علما و سران طوایف از پاسداران کادر سازمانی بیشتر است چرا که حضور، تسلط و اشراف شما در جای جای این حوزه سرزمینی بر کسی پوشیده نیست و این مسئولیت شما را دوچندان می‌کندو ما باید از این ظرفیت در راستای پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این خطه استفاده کنیم تا این مردم از همه امکانات برخوردار شوند و بنابراین نگاه ما به علما، معتمدان و سران طوایف تاکتیکی نیست بلکه شما در راستای ایجاد امنیت پایدار در عمق و قلب راهبردی ما هستید؛ شما در حوزه ایجاد امنیت پایدار محرم ما هستید.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه گفت: امروز این حضور شما در این نشست به صورت یک برنامه کلیشه‌ای نیست؛ هر بزرگی که در یک منطقه از استان فعالیت دارد مسئولیت امنیت منطقه را نیز عهده‌دار است چرا که خیر و شر منطقه به خود شما باز می‌گردد. امروز قرارگاه قدس سازمان رزم خود را متکی بر ظرفیت علما، سران طوایف، بزرگان و متنفذین قرار داده و برنامه داریم الگو و مدل امنیتی سردار شهید "نورعلی شوشتری" را مجدداً احیا و مستحکم و در همه لایه‌ها اجرا کنیم.

چیزی جز نوکری متوجه ما نیست

وی ادامه داد: در نگاه سردار شوشتری مردم همه کاره ما هستند و چیزی جز نوکری متوجه ما نیست؛ توجه به نیازمندی مردم در حوزه‌های مختلف و بکارگیری همه ظرفیت‌ها در طوایف و مردم وظیفه ماست. اگر قرار باشد اجازه ندهیم دشمن میان ما نفوذ کند حتماً باید ظرفیت مردم و بزرگان این خطه به‌کارگیری شود.

سردار مرتضوی تاکید کرد: وجه تمایز ما با دشمنان در این منطقه قدرت در کنار مردم بودن است؛ هم فضای حقیقی در کنار مردم بودن برای ما فراهم است و هم فضای مجازی که این به عنوان یک قدرت تمام کننده تلقی می‌شود. دشمنان ما امروز تمرکز خود را بر فضای مجازی قرار داده‌اند و قطعاً جرأت حضور بین مردم را ندارند و تلاش می‌کنند با افکار و روش‌های مسموم از طریق فضای مجازی مردم را از ما جدا کنند.

بین خود و مردم هیچ فاصله‌ای نمی‌بینم

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه افزود: گرمای دستان ما برای خدمت به این مردم موجب اعتمادافزایی شده و همه فعالیت‌های جهادی ما در این منطقه برای خدمت به این مردم در اولویت است. ما امروز با فعالیت‌های جهادی در حال اعتمادآفرینی هستیم و بین شما و خودمان و مردم هیچ فاصله‌ای نمی‌بینم؛ باید هوشیار باشیم که دشمن نتواند این امیدآفرینی ما را مورد خدشه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما این است که پاسداران بومی روز به روز افزایش پیدا کنند، اظهار داشت: مرحله قبلی که به عنوان فرمانده سپاه سلمان در استان حضور داشتم بحث توسعه کادر سازمانی سپاه بین طوایف را دنبال کردیم و امروز شاهدیم که درصد قابل توجهی از پاسداران ما از عزیزان اهل سنت هستند و برنامه داریم همین مسیر را ادامه دهیم.

سردار مرتضوی افزود: در دهه گذشته بسیاری از سازمان‌های رزم سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها تأمین می‌شد، اما امروز با نیرو‌های مردمی و بسیجیان طرح امنیت از خود استان تأمین می‌شود و این موضوع روز به روز در حال شکل‌گیری و ارتقا است.

همه برنامه‌های ما با سران طوایف و علما گره می‌خورد

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه گفت: امروز هر اقدامی که در قرارگاه قدس به عنوان برنامه در نظر گرفتیم حتماً باید با سران طوایف و علما گره بخورد و این موضوع به همه عزیزان در قرارگاه ابلاغ شده است. اعتقاد ما بر این بوده که اگر قرار است از ظرفیت سران طوایف استفاده شود محدود به موضوعات خاص نبوده و به صورت عام است.

وی ادامه داد: شما علما و بزرگان هم استان، هم مردم و هم دشمن را به خوبی می‌شناسید، بنابراین بهترین کسانی هستید که می‌توانید برای رسیدن به هدف اصلی قرارگاه که امنیت و پیشرفت و آبادانی منطقه است، مشارکت کنید.

امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه نیز در این مراسم اظهار داشت: خون‌های زیادی به ویژه در این خطه ریخته شده که امروز مردم سیستان و بلوچستان در آسایش و آرامش باشند و همه ما باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم و برای حفظ آن تلاش کنیم.

مولوی عبدالرحیم ریگیان‌پور با تأکید بر اینکه تمام تلاش دشمن در این خطه وارد کردن خدشه به امنیت مردم است، گفت: اگر وحدت در استان تحکیم شود، به دنبال آن امنیت می‌آید و امنیت زمینه‌ساز توسعه اقتصادی استان خواهد بود؛ بنابراین همه ما بزرگان و علما در این زمینه وظیفه سنگینی بر عهده داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر