۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۷۲۸۱۱
رئیس پارک فناوری سمنان مطرح کرد
رئیس پارک فناوری سمنان گفت: پردیس تخصصی هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال استان سمنان در زمینه بلاک‌چین، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، تولید محتوای دیجیتال، واقعیت مجازی و... فعالیت خواهد داشت.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، پردیس تخصصی هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال استان سمنان به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تخصصی کشور، در زمینی به وسعت ۳۰ هزار مترمربع و با مساحتی بالغ بر ۷ هزار مترمربع اعیان، ساخته شد.

محسن نظری رییس پارک علم و فناوری سمنان در همین رابطه اهمیت اقتصاد دیجیتال و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و همچنین وجود ظرفیت بالای نیروی انسانی ماهر و تحصیل‌کرده استان در حوزه‌های مختلف نرم‌افزار، هوش مصنوعی و ... را از جمله دلایل راه‌اندازی این مرکز عنوان کرده است.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری سمنان اولویت پذیرش و حمایت از واحد‌های فناور در حوزه فناوری‌های نوظهور نظیر هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، داده‌های بزرگ و پردازش ابری، زنجیره‌های بلوکی، فناوری‌های هوشمندسازی و واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را از جمله برنامه‌هایی که در دستور کار پردیس تخصصی هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال استان سمنان قرار دارد، عنوان کرد.

وی تمرکز بر پرورش نیروی انسانی در حوزه‌های اولویت دار با برگزاری دوره‌های آموزشی و اجرای برنامه‌های توانمندسازی، استقرار شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران، کمک به رشد و بزرگ شدن استارت‌آپ‌های فعال در حوزه‌های اقتصاد دیجیتال را از برنامه‌های این پردیس برشمرد.

نظری ادامه داد: گسترش توانمندی‌های دیجیتال برای تیم مدیریت و شرکت‌های مستقر در پارک و استفاده از فناوری‌های دیجیتال به منظور برقراری ارتباطات داخلی و خارجی در پارک و تمرکز بر توانمندی‌ها و نیاز‌های استان در این حوزه و ... در دستور کار این پردیس قرار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر