۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۷۲۷۹۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که پدافند غیرعامل یکی از مؤلفه‌های اقتدار ملّی یک کشور است، گفت: اساس پدافند غیرعامل مبتنی بر اصل پیشگیری است.

به گزارش پایداری ملی، «سیدصولت مرتضوی» در نخستین نشست کمیته پدافند غیرعامل که با حضور سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، اظهار کرد: در کشوری که پدافند غیرعامل از اقتدار و ابهت مناسبی برخوردار است، توانمندی لازم برای رصد حوادث احتمالی و تمهیداتی برای پیشگیری وجود دارد.

وی معتقد است: موضوع پدافند غیرعامل در لحظه‌لحظه زندگی انسان‌ها اثرگذار است؛ پدافند غیرعامل یکی از مؤلفه‌های قدرت در کشور است و اساس آن مبتنی بر اصل پیشگیری است. به‌عنوان مثال، در اپیدمی کرونا که زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها تحت تأثیر قرار گرفت.

مرتضوی با بیان این‌که اگر در کشوری اپیدمی قابل مدیریت و پیشگیری نباشد، هزینه‌های زیادی تحمیل می‌شود، تصریح کرد: اپیدمی حتی اقتصاد، تولید و درآمد ملّی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و کشور را با چالش‌های فراوان مواجه می‌کند.

وی با بیان این‌که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارتخانه‌ای عظیم با مسئولیت‌های متعدد است، بیان کرد: حدود ۵۵ درصد از سیاست‌های بهداشت و درمان، ۲۳ درصد درمان مستقیم، ۵۰ درصد تأمین مواد اولیه دارو و ۳۵ درصد تولید دارو برعهده این وزارتخانه است که موضوع بسیار مهمی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این وزارتخانه در بخش‌های گوناگون صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی، نفت و گاز، صنایع سلولزی، تولید لاستیک، تأمین فولاد و سیمان و در زمینه موضوعات مهم دیگری همچون نسخ الکترونیک در بستر تأمین اجتماعی، پایگاه رفاه ایرانیان، کالابرگ و ... فعالیت دارد.

وی تأکید کرد: با توجه به فعالیت‌های گسترده این وزارتخانه، برنامه‌ها باید مبتنی بر دانش روز باشد تا بتوانیم در مقام پیشگیری، آسیب‌ها را شناسایی و در جهت مقابله با آسیب‌ها حرکت کنیم.

مرتضوی با تأکید بر این‌که باید ایمنی و بهداشت کار در بخش‌های مختلف رعایت شود، خاطرنشان کرد: سالانه ضایعات نخاعی هزینه‌های زیادی را به سازمان بهزیستی تحمیل می‌کند که باید بتوانیم آن‌ها را کنترل و مدیریت کنیم.

وی تأکید کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه کنترل معلولیت‌های ژنتیکی و وراثتی صورت گرفته و تا حدودی این نوع معلولیت‌ها کنترل و کاهش یافته است.

وزیر کار در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: باید بهداشت و ایمنی کار در بخش‌های مختلف افزایش یابد و همچنین با توجه به فعالیت‌های سازمان‌های تابعه هر کدام بسته به فراخور حوزه فعالیت، برنامه‌های پدافند غیرعامل خود را تدوین کنند و از افرادی که فراغ‌بال دارند، بیشتر استفاده شود.

مرتضوی افزود: خوشبختانه حوادث کارگاهی در سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است، اما باید تلاش کنیم حادثه‌ای رخ ندهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تأکید کرد: دولت سیزدهم توفیقات زیادی در حوزه پدافند غیرعامل داشته است و امیدواریم این اقدامات خوب و مؤثر با تعامل و همکاری حوزه‌های مرتبط و مؤثر روز به روز تقویت شود و در این زمینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی هرگونه تعامل و همکاری سازنده را دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر