۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۷۲۷۸۳
جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور خبر داد:
قرارگاه پدافند زیستی کشور ضمن حضور در استان کرمان، موضوع مقابله با مهاجمین زیستی را بطور ویژه در دستور کار قرارگاه پدافند زیستی استان کرمان داد.

به گزارش پایداری ملی، جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور ضمن حضور در شورای اداری استان کرمان به تبیین نظام عملیاتی پدافند زیستی کشور پرداخت و بر اساس برآورد تهدیدات صورت گرفته توسط متخصصین موضوع «مقابله با مهاجمین زیستی» را بطور ویژه در دستور کار قرارگاه پدافند زیستی استان‌های جنوب و جنوب شرق قرار داد.

دکتر خالدی تدوین سند راهبرد زیستی کشور در سال ۹۱ را حاصل خردورزی و نخبگی ۴۰۰ نفر از اندیشمندان و صاحب‌نظران کشور دانست و افزود: همه همت ما این است که با نگاه علمی، فنی و عملیاتی به پدافند زیستی توجه کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از فرصت‌های اقتصادی و تجاری با برخی تهدیدات بدون آنکه متوجه بشویم؛ از کشور گرفته می شود؛ لذا مدیریت این تهدیدات یک اصل است. وی ضرورت تخصیص بودجه و امکانات‌ لازم در این رابطه را مهم خوانده و تصریح کرد: همسویی اراده ها مسئله مهمتری است که باید به دنبال دستیابی به آن باشیم.

در حاشیه این اجلاس کارگروه‌ تخصصی این قرارگاه با حضور دکتر خالدی جانشین قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر لطیفی معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور، سرهنگ کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل و دبیر شورای پدافند غیرعامل استان، دکتر رنجبر رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، دکتر اعظمی نماینده مردم در مجلس، دکتر خیرخواه رئیس دانشگاه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و … در شهرستان جیرفت تشکیل جلسه داد و از باغات مورد هجوم آفت سوسک سرخورطومی بازدید بعمل آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر