۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۷۲۷۴۲
مدیرکل پایش فراگیر سازمان محیط زیست کشور اعلام کرد
مدیرکل پایش فراگیر سازمان محیط زیست کشور با اعلام اینکه در استان‌های شمالی به خصوص مازندران ریزگرد وجود دارد، گفت: بیش از پنج میلیون هکتار منشاء ریزگرد داخلی و بالای ۲۷۰ میلیون هکتار کانون ریزگرد خارجی متاثر در کشور داریم و همه این‌ها نشان می‌دهد که شرایط کشور ما از شرایط نرمال محیط زیستی گذشته است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، احمد طاهری در همایش هم اندیشی صنعت، معدن و محیط زیست که در ساری برگزار شد با بیان اینکه مازندران را استانی با یک الگوی محیط زیستی و با تفرجگاه‌های زیاد و ذخایر پوشش گیاهی ارزشمند می‌شناسند، اظهار کرد: وقتی صحبت از صنعت می‌شود ملاحظات ما خیلی بیشتر است.

وی تعامل بین صنعت و محیط زیست در مازندران را یک الزام غیر قابل انکار دانست و گفت: با توجه به اینکه درسطح کلان کشور نیاز ضروری به تولید داخل داریم باید به‌سمت توسعه همراه با حفظ محیط زیست حرکت کنیم.

مدیرکل پایش فراگیر سازمان محیط زیست کشور گفت: سالیانه تنها ۲.۶ دهم میلیارد دلار در پایتخت دچار خسارت آلودگی هوا می‌شود و حتی استان مازندران نیز متاثر از آلودگی هوا شده است.

این مسئول با بیان اینکه هر ساله در کشور ۲۰ هزار نفر و در پایتخت ۶ هزار نفر بر اثر ذرات معلق جان خود را از دست می‌دهند، یادآور شد: بیش از پنج میلیون هکتار منشاء ریزگرد داخلی و بالای ۲۷۰ میلیون هکتار کانون ریزگرد خارجی متاثر در کشور داریم و همه این‌ها نشان می‌دهد که شرایط کشور ما از شرایط نرمال محیط زیستی گذشته است.

وی با اشاره به اینکه حتی در استان‌های شمالی بخصوص استان مازندران ریزگرد وجود دارد، تاکید کرد: باید نگاهمان به محیط زیست به‌عنوان یک الزام برای توسعه باشد.

مدیرکل پایش فراگیر سازمان محیط زیست کشور با تاکید براینکه نباید اشتباهات گذشته به منظور توسعه صنعتی تکرار شود، گفت: تغییر نگاهی که به محیط زیست در کنار صنعت اتفاق افتاده است موجب تغییراتی در سطوح قانون گذاری کشور شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر