۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۷۲۷۲۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: موضوع حجاب یک مسئله فرابخشی است و مقابله با پدیده شوم کشف حجاب نیاز به یک رویکرد مؤثر و بسته سیاستی ترکیبی دارد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، سعید جابری‌انصاری ظهر شنبه در جلسه با فعالان و نخبگان فرهنگی استان البرز با بیان اینکه برای حل مسئله ابتدا نیاز است تا شناخت دقیقی از خود مسئله داشته باشیم، اظهار کرد: در موضوع پدیده کشف حجاب نیز باید دقت نظر داشت که این پدیده دارای ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی است.

وی بیان کرد: موضوع مقابله با پدیده کشف حجاب نیازمند یک بسته سیاستی جامع در حوزه‌های مختلف است و نمی‌توان برای حل آن صرفاً به عنوان یک مسئله ساده و عادی اجتماعی اکتفا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تصریح کرد: امروز جریان‌های معاند در بیرون و داخل کشور موضوع حجاب را دستاویزی برای اقدامات ضد امنیتی علیه نظام اسلامی قرار دادند که بی‌شک پاسخ به این گونه مواضع و فعالیت‌ها نیازمند تدابیر ترکیبی و در صورت بروز تهدید اجتماعی تدابیر بازدارنده امنیتی است.

وی با تأکید بر تبیین نگاه و تصویر زیبای اسلام از اهمیت حریم، جایگاه و مقام زن افزود: بخش عمده‌ای از افرادی که امروز درگیر مسأله بدحجابی یا کشف حجاب شده‌اند عموماً از سر غفلت و یا تحت تأثیر عملیات روانی دشمن هستند که برای این افراد ما نیازمند یک رویکرد فرهنگی و ایجابی هستیم.

کشف حجاب به عنوان پروژه تاریخی شوم و نخ نمای دشمنان با شکست مواجه می‌شود

جابری‌انصاری خاطرنشان کرد: بدون شک تکرار موضوع کشف حجاب به عنوان پروژه تاریخی شوم و نخ‌نمای دشمنان نیز با شکست مواجه می‌شود، چراکه حجاب و متانت ظاهری، هویت دینی و ملی ماهیت و شاکله اصلی جامعه ایرانی است.

وی گفت: از طرفی عامل اثرگذار بر تشدید وضعیت موجود بدپوشی، سیاسی سازی یک امر فرهنگی و ارزشی است؛ به‌عبارت دیگر بروز این پدیده در بعضی اقشار ممکن است نوعی رفتار سیاسی باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز اظهار کرد: این بدان معنی است که برخی بدحجابی‌ها ممکن است به‌خاطر دهن کجی و مخالفت با حاکمیت سیاسی کشور باشد و ممکن است این افراد بخواهند ابراز نارضایتی خودشان را از این طریق بروز دهند.

وی بیان کرد: پر واضح است که ریشه این قبیل رفتار‌ها و نگرش‌ها به مقوله حجاب به دلیل آن است که حجاب یک آموزه‌ای اخلاقی است که نظام سیاسی کشور رسماً مروج آن است.

درباره بدحجابی باید چندجانبه‌نگر باشیم

جابری‌انصاری تصریح کرد: درباره بدحجابی و راهکار‌های این پدیده و آسیب اجتماعی چندعلتی باید چندجانبه‌نگر باشیم و ابعاد مختلف را برای ارائه راهکار در نظر بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: جدی نگرفتن این مسأله و اینکه فکر کنیم موضوع بدحجابی مسأله حاشیه‌ای است تفکری اشتباه است و نظام قانون‌گذاری باید قانون‌گذاری مناسبی برای این مسأله داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز متذکر شد: به عنوان مثال با رویکرد‌های مختلف تشویقی، تنبیهی و کنترلی بویژه در حوزه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد دولتی می‌توان ضرورت و اهمیت نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب را در کتب درسی و پرورشی لحاظ کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر