۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۷۲۵۹۴
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: پدافند غیرعامل و امنیت سایبری دو مولفه جدانشدنی و مهم در حوزه فاوای استان است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سید یاسرحسن پور مدیر کل ارتباطات استان در نخستین جلسه کارگروه فاوای استان در سال جاری که با حضور کلیه اعضا و اسماعیل طحان بعنوان مدیرکل جدید پدافند غیرعامل استان برگزار شد به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات کارگروه در سال گذشته پرداخت و با اشاره به این نکته که پدافند غیرعامل و امنیت سایبری دو مولفه جدانشدنی و مهم در حوزه فاوای استان است گفت: تمام اقدامات پدافندی صورت گرفته در فضای سایبری استان مقدمه‌ای مهم به منظور اقدامات امنیتی محسوب و از این حیث حائز اهمیت بالایی است.

وی با اشاره به همکاری نزدیک اعضای کارگروه من جمله مرکز راهبردی افتای استان به عنوان بازوی کمکی حوزه‌ی امنیت سایبری و نیز مراکز آپای استان به جهت برگزاری دوره‌های آموزشی در سال گذشته خواستار برنامه ریزی مدون در خصوص برگزاری اقدامات پدافندی و آموزشی حوزه فاوا در استان شد.

در ادامه اسماعیل طحان دبیر شورای پدافند غیر عامل استان سمنان گفت: با توجه به معطوف نبودن اقدامات به هفته پدافند غیرعامل، باید ترتیبی اتخاذ شود تا برگزاری رزمایش‌های دارای پیچیدگی و دوره‌های آموزشی تخصصی به طور مدون انجام و آموزش‌های سمعی و بصیری در طول سال از طریق صدا و سیمای مرکز استان تداوم یابد.

وی خواستار بهره مندی از روش‌های آموزشی جدید در حوزه هشدار‌های سایبری شد و با بیان اینکه اقدامات جهادی پیرامون مشاوره به دستگاه‌های اجرایی دارای مشکلات سایبری باید همواره مد نظر باشد اظهار کرد: ورود بدون فوت وقت توسط تیم واکنش سریع به نقاط مستعد بحران باید همواره مد نظر باشد.

دبیر شورای پدافند غیر عامل استان ضمن تاکید بر مبحث مهم آموزش و اهتمام ویژه بجهت شرایط خاص کنونی، وظایف کارگروه سایبری را از مهمترین رسالت‌های حال حاضر پدافند غیرعامل کشور خواند و با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به مقوله پدافند غیرعامل و نیاز کارجهادی و انقلابی، از برخی ترک فعل‌ها گلایه و اطمینان داد در دوره جدید قطعا به نفع مردم عزیز این خاک هر هزینه‌ای که باشد متحمل خواهیم شد، اما اجازه عبور از خطوط قرمزی که سازمان پدافند غیرعامل کشور ترسیم نموده را نخواهیم داد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان با تشکر از اعضای کارگروه و تخصص و تعهد مثال زدنی این کارگروه در بین استان ها، با اعلام آمادگی کامل در خصوص کمک همه جانبه اداره کل پدافند غیر عامل در سطح استان و نیز کشور ابراز امیدواری کرد که کارگروه پدافند غیر عامل سایبری استان مانند سال‌های گذشته بتواند با تمام توان در استان فعالیت نموده و با حمایت این اداره کل حائز رتبه‌های برتر کشوری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر