۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۷۲۵۷۵
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر اولویت‌های زیرساخت‌ها و ایجاد سامانه‌ها و تدوین برنامه پنج ساله حوزه پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نشست کمیته پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی به ریاست شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، اعضاء این کمیته و نمایندگان سازمان‌های تابعه برگزار شد.

در این نشست با ارائه اهم وظایف کمیته پدافند غیرعامل توسط دبیر این کمیته و همچنین گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده زیربخش‌های تابعه از جمله سازمان هواپیمایی، سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی ستاد، شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید و سایر سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی توسط مدیران پدافند غیرعامل آن شرکت‌ها و سازمان‌ها ادامه یافت.

در این نشست شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر تدوین برنامه پنج ساله در این حوزه بر اولویت بندی زیرساخت‌ها و سامانه‌ها برای تمرکز بیشتر بر آن‌ها و نیز تامین منابع مالی کافی تاکید کرد.

وی خواستار تدوین دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های حوزه پدافند غیرعامل با مد نظر قرار دادن قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی و بومی سازی آن‌ها برای دستگاه‌های تخصصی شد.

در ادامه معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، تقویت ساختار تشکیلاتی حوزه پدافند غیرعامل در ستاد و سازمان‌های تابعه و تامین اعتبارات لازم و نیروی انسانی متخصص و ارتقای دانش روزآمد آن‌ها برای پیشبرد اهداف اشاره شده را لازم دانسته و پیگیری آن را جزو وظایف مدیران حاضر برشمرد.

وی همچنین بر توسعه داشبورد مدیریتی این حوزه و بهره‌برداری از آن در تصمیم گیری‌ها و مقابله با حملات تأکید کرد و دبیرخانه کمیته را مسئول یکپارچه سازی و به اشتراک گذاری داده‌ها اعلام کرد و در پایان از اقدامات گزارش‌های ارائه شده توسط اعضاءو نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی تقدیر کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر