۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۷۲۵۴۳
همزمان با افزایش آزمایش‌های موشکی کره شمالی، وزارت دفاع کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد این کشور و ایالات متحده در هفته جاری مذاکراتی در خصوص سایبری در سئول برگزار خواهند کرد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، یونهاپ نوشت؛ این نشست، هشتمین جلسه‌ای به شمار می‌آید که در دو روز آینده در کارگروه همکاری سایبری در سئول برگزار خواهد شد.

در چهار سال گذشته به سبب شیوع ویروس کرونا برگزاری نشست همکاری سایبری رو در رو به حال تعلیق درآمده بود.

این اولین جلسه‌ای است که بصورت رو در رو در چهار سال گذشته پس شیوع همه گیری کووید-۱۹ برگزار می‌شود.

بنابر اعلام وزارت دفاع کره جنوبی، در این دیدار دو طرف قصد دارند سیاست‌های امنیت سایبری، روند فعلی تهدیدات سایبری و تلاش‌های مشترک برای تقویت آموزش امنیت سایبری را مورد بحث قرار دهند.

وزارت دفاع کره جنوبی همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو طرف انتظار دارند مکانیسم همکاری امنیت سایبری در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در اواخر سال جاری، مقام‌های امنیتی کره جنوبی پیونگ یانگ را متهم کردند که با سازماندهی گروهی از کارشناسان، یک ارتش سایبری تشکیل داده و از آن در فضای مجازی استفاده می‌کند.

مقام‌های سئول می‌گویند ۳۲ هزار رایانه و سرور‌های سه شبکه اصلی تلویزیونی و سه بانک در کره جنوبی در پی آلودگی به یک بدافزار در ۴ فروردین ماه سال جاری گذشته از کار افتادند و کار‌های اطلاع رسانی و بانکی مختل شد، اما این که این بدافزار را چه کسی به جان کامپیوتر‌های کره جنوبی انداخته بود مسئله‌ای است که نیاز به هفته‌ها و حتی ماه‌ها بررسی دارد.

با این همه کره جنوبی تمامی شش حمله سایبری به این کشور را از سال ۲۰۰۹ و از جمله حمله اخیر را به کره شمالی نسبت می‌دهد.

کره جنوبی حتی یک مرکز فرماندهی امنیت سایبری در سئول تشکیل داده تا جلوی حمله هکر‌های کره شمالی را بگیرد.

طی چند سال گذشته کره شمالی همگام با توفیق در فناوری هسته‌ای و موشکی، در بخش فناوری اطلاعات هم پیشرفت‌هایی داشته است. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به ساخت سیستم عاملی به نام 'ستاره سرخ' اشاره کرد که پیونگ یانگ برای استفاده در رایانه‌های کره شمالی طراحی کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر