۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۷۲۴۵۱
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت با اشاره به موفقیت کشور در کنترل و ریشه‌کنی بسیاری از بیماری‌ها، از نامه تأیید و قدردانی سازمان جهانی بهداشت به‌مناسبت ریشه‌کن شدن سرخک و سرخجه در ایران خبر داد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی در سفر به شهرستان فسا اظهار داشت: خبر خوب ریشه‌کن شدن سرخک و سرخجه در ایران را به مردم ایران، دانشمندان و همه خادمان سلامت تبریک می‌گوییم.

وی افزود: این موفقیت در شرایطی برای کشور حاصل شد که هنوز بسیاری از کشور‌های اروپایی، تأییدیه سازمان جهانی بهداشت در خصوص ریشه‌کنی سرخک و سرخجه را دریافت نکرده‌اند؛ اما جمهوری اسلامی ایران موفق به ریشه‌کنی این دو بیماری شده است.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد با مشارکت مردم و نظام سلامت بتوان بسیاری دیگر از بیماری‌های واگیردار را نیز کنترل و مهار کرد.

بازدید وزیر بهداشت از پروژه بیمارستان امام حسین (ع) فسا

وزیر بهداشت در ادامه سفر به استان فارس، از پروژه ساخت بیمارستان ۱۸۴ تختخوابی امام حسین (ع) فسا بازدید کرد و از تکمیل، تجهیز و افتتاح این پروژه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از این پروژه گفت: عملیات ساخت این پروژه از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است که ظرفیت آن ۱۸۴ تخت و در زیربنای ۱۵ هزار مترمربع در ۴ طبقه احداث شده است و همه امکانات مورد نیاز یک بیمارستان عمومی با تمامی رشته‌های مورد نیاز را دارد.

وی افزود: بخش عمده تجهیزات مورد نیاز این پروژه بیمارستانی تأمین شده است و ظرف دو تا سه هفته آینده، سایر تجهیزات ضروری نیز تأمین و نصب می‌شود تا خدمات درمانی مورد نیاز مردم فسا و سایر شهر‌ها را ارائه کند.

عین‌اللهی گفت: خوشبختانه ظرفیت نیروی انسانی فسا، مساعد است و ۱۲۰ پزشک متخصص بالینی در این شهرشتان فعالیت دارند که نسبت به جمعیت، وضعیت بسیار خوبی است و وزارت بهداشت نیز در تقویت اعضای هیئت علمی و متخصصان، حمایت‌های لازم را خواهد کرد.

وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد که این پروژه مهم بیمارستانی در فسا پس از تکمیل و تجهیز، در آینده‌ای نزدیک با حضور رییس جمهور افتتاح شود.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: عمده کار‌های مربوط به تکمیل و تجهیز پروژه بیمارستان امام حسین (ع) فسا در دولت سیزدهم انجام و منابع مورد نیاز جهت تکمیل آن از محل مصوبات سفر قبلی رییس جمهور به استان فارس، تأمین شده است. امیدواریم یکی از مجهزترین بیمارستان‌های استان فارس در فسا افتتاح شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برنامه‌های دولت سیزدهم به کارنامه تبدیل شده است، گفت: ۱۵ هزار تخت بیمارستانی معادل ۱۰ درصد کل تخت‌های بیمارستانی در دولت سیزدهم افتتاح شد و رویکرد وزارت بهداشت و دولت، توجه و اولویت داشتن مناطق محروم برای توسعه در همه زمینه‌ها از جمله خدمات بهداشتی و درمانی است.

افتتاح آزمایشگاه ژنتیک و تشخیص مولکولی بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) فسا

بخش آزمایشگاه ژنتیک و تشخیص مولکولی بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) شهرستان فسا که با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ساخته و تجهیز شده است با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

بهرام عین‌اللهی در حاشیه افتتاح این بخش، ابراز کرد: در روز‌های بزرگداشت خدمات جامعه علوم آزمایشگاهی قرار داریم و این روز را به فعالان این حوزه که در دید عموم مردم نیستند و زحمات زیادی می‌کشند، تبریک می‌گوییم.

وی اضافه کرد: در پزشکی و نوع درمان بیماران، تشخیص و کارکرد آزمایشگاه‌ها، اهمیت بسیار زیادی دارد. ایران در حوزه علوم آزمایشگاهی، یکی از کشور‌های سرآمد منطقه و جهان است و پیشرفت‌های زیادی در این حوزه حاصل شده است؛ در دوران پاندمی کرونا، تست‌های تشخیصی به‌خوبی توسط همکاران ما در بخش‌های آزمایشگاهی انجام شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروز آزمایشگاه ژنتیک و تشخیص مولکولی پیشرفته‌ای در فسا افتتاح شد و امیدواریم روز به روز شاهد پیشرفت بیشتر علوم آزمایشگاهی در کشور باشیم.

آغاز عملیات ساخت خوابگاه متأهلی دانشگاه علوم پزشکی فسا

عملیات ساخت خوابگاه متأهلی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی فسا با ظرفیت ۲۴ واحد در زمینی به‌مساحت ۱۵۰۰ مترمربع در ۲ بلوک ۳ طبقه‌ای با حضور وزیر بهداشت در فسا، آغاز شد.

بهرام عین‌اللهی در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها گفت: خوشبختانه با تلاش مسئولان شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی فسا یکی از استخر‌های پیشرفته و با امکانات بالا در فسا امروز افتتاح شد.

وی با اشاره به تکمیل نبودن سالن ورزشی این دانشگاه، خاطرنشان کرد: برای تکمیل و افتتاح این مجموعه حمایت‌های لازم خواهد شد، اما از مدیران دانشگاه علوم پزشکی خواسته‌ایم که تا دهه مبارک فجر امسال، سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی فسا، تکمیل، تجهیز و افتتاح و زمینه نشاط و سلامتی جوانان و دانشجویان دانشگاه، فراهم شود.

وزیر بهداشت همچنین استخر ورزشی دانشگاه علوم پزشکی فسا را که با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در زمینی با زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع ساخته شده است، افتتاح کرد.

زمین ورزشی چمن مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز دیگر پروژه دانشجویی بود که با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد. برای ساخت این زمین ورزشی در زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع، حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

وزیر بهداشت در ادامه سفر سه‌روزه خود به استان فارس به‌منظور افتتاح و بازدید از پروژه‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی فسا، وارد این شهر شد.

بهرام عین‌اللهی در این شهرستان، ابتدا به مقام شامخ شهدای گمنام پردیس دانشگاه علوم پزشکی فسا ادای احترام می‌کند.

آغاز عملیات ساخت خوابگاه متأهلی ۲۴ واحدی دانشجویان، تجهیز و راه‌اندازی استخر و زمین ورزشی چمن مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی فسا از برنامه‌های وزیر بهداشت است.

عین‌اللهی همچنین از پروژه بیمارستان آموزشی ۱۸۴ تختخوابی امام حسین (ع)، ساختمان مرکزی معاونت بهداشت این دانشگاه، بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) بازدید و آزمایشگاه ژنتیک و تشخیص مولکولی بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) فسا را افتتاح می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر