۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۷۲۴۳۹
اسناد افشا شده پنتاگون؛
ارزیابی محرمانه وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد که ارتش چین در صدد استقرار یک یگان پهپادی جاسوسی پیشرفته است که سرعت پهپاد‌های آن سه برابر سرعت صوت است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که ارزیابی وزارت دفاع آمریکا، که به دنبال افشای اسناد طبقه بندی شده پنتاگون لو رفته، نشان می‌دهد که ارتش چین قصد دارد به زودی یک واحد پهپادی جاسوسی با ارتفاع بالا را مستقر کند که حداقل سه برابر سرعت صوت سرعت خواهد داشت.

این روزنامه گزارش خود را به یک سند محرمانه از سازمان ملی جغرافیایی-اطلاعاتی آمریکا مستند کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از واشنگتن پست نوشت، این سند حاوی تصاویری ماهواره‌ای به تاریخ ۹ اوت است که دو پهپاد شناسایی راکتی با نام WZ-۸ را در یک پایگاه هوایی ارتش در ۳۵۰ مایلی از جزیره شانگ‌های را نشان می‌دهد.

ارزیابی پنتاگون می‌گوید که ارتش خلق چین تقریباً به طور قطع اولین واحد هواپیمای بدون سرنشین خود را در این پایگاه ایجاد کرده است که زیر نظر فرماندهی شرقی ارتش که شاخه ارتش چین برای نظارت بر ادعای حاکمیت این کشور بر تایوان است اداره می‌شود.

اسنادی که واشنگتن‌پست به آن‌ها استناد کرده بخشی از مجموعه اسناد امنیتی هستند که یک عضو گارد ملی نیروی هوایی آمریکا آن‌ها را در شبکه اجتماعی «دیسکورد» منتشر کرده است.

رسانه‌های آمریکا در روز‌های گذشته گزارش داده‌اند این فرد دستگیر شده و در دادگاه ممکن است تا حداکثر ۱۵ سال حبس روبرو شود. این اسناد به افشای برخی از اسرار پنتاگون از نقائص پدافند هوایی اوکراین گرفته تا نحوه جاسوسی ایالات متحده از متحدان و شریکانش پرداخته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر