۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۷۲۳۷۰
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان به منظور بررسی وضعیت شناسایی و فرایند درمان و اخذ نمونه مالاریا از اتباع خارجی شاغل در باغات و مزارع دشت مسافرآباد بخش رودخانه در آن منطقه حضور یافت.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، دکتر عباس علیمراد صبح امروز (۱۹ فروردین ماه) در این بازدید با اکیپ واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان که به سرپرستی مهندس حسین جاودان معاون بهداشتی شبکه در منطقه حضور دارند گفتگو و از نزدیک در جریان اقدامات آنان در مبارزه با بیماری مالاریا قرار گرفت.

وی بیان کرد: دشت وسیع مسافرآباد به جهت دارا بودن باغات متعدد و قرار داشتن در مسیر عبور اتباع خارجی که از سمت جنوب کرمان وارد هرمزگان می شوند، محلی برای اسکان و اشتغال این اتباع قرار گرفته که بعضا این مهاجرین ناقل بیماری مالاریا هستند.

علیمراد خاطرنشان کرد: باغداران و کشاورزان منطقه در نظر داشته باشند در صورت بکارگیری اتباع خارجی برای کنترل و بررسی آنان از نظر بیماری‌های واگیر مثل مالاریا کارشناسان و تیم سلامت مرکز شهید مطهری و اکیپ واحد مبارزه بیماری‌های شبکه بهداشت که روزانه در منطقه در حال خدمات رسانی هستند تماس بگیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان در پایان اضافه کرد: مالاریا یک بیماری تهدیدکننده حیات و در عین حال قابل پیشگیری و درمان است که انتقال آن با پشه صورت می گیرد و باعث حملات عود کننده و گاهی اوقات باعث مرگ افراد نیز شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر