۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۷۲۱۵۴
در دیدار وزیر ارتباطات با دبیرکل سازمان D ۸ مطرح شد
با موافقت وزیر ارتباطات در جلسه با دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی D ۸، مقرر شد اجلاس وزرای ICT کشور‌های عضو این سازمان سال آینده در ایران برگزار شود.

به گزارش پایداری ملی به نقل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایسیاکا عبدالقادر امام، دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی D ۸، با عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات دیدار کرد.

زارع پور در این دیدار با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بویژه توسعه پلتفرم‌های بومی دارد و روزانه میلیون‌ها کاربر در آن‌ها فعالیت دارند.

وی همچنین با تشریح توانمند‌های فضایی کشورمان در صنعت فضایی افزود: ایران جزو کشور‌هایی به شمار می‌رود که چرخه کامل صنعت فضایی را دارد و هم اکنون به دانش طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره‌های بومی و تحلیل داده‌های فضایی رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی ایران برای به اشتراک گذاری دانش و توسعه همکاری در صنعت فضایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات با کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی D ۸ خبر داد.

ایسیاکا عبدالقادر امام، دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی D ۸ نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران یکی از کشور‌های پیشرفته منطقه در علوم و فنون مختلف است و در سازمان D ۸ نیز نقش کلیدی و محوری دارد، گفت: باتوجه به پیشرفت‌های ایران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از پیشنهاد برگزاری اجلاس وزرای ارتباطات کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی D ۸ در ایران بسیار خرسندم.

در این جلسه، اکبر قنبرپور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، توضیحاتی را پیرامون امکانات و موقعیت این منطقه ویژه، ارائه کرد و از آمادگی این منطقه برای اختصاص بخشی به عنوان منطقه ویژه اقتصادی D ۸ در منطقه پیام خبر داد که مورد استقبال دبیر کل این سازمان قرار گرفت.

سازمان همکاری‌های اقتصادی D ۸ متشکل از هشت کشور اسلامی در حال توسعه شامل ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر