۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۷۲۱۳
استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی گفت: وجود سایت هسته‌ای خنداب بر لزوم افزایش پدافند غیرعامل در استان مرکزی می‌افزاید.

محمدحسین مقیمی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه پدافند غیرعامل در اراک گفت: بر اساس ماده 198 قانون برنامه پنجم توسعه برای کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌ها، حفاظت مردم و منافع ملی و ارتقای پایداری ملی، اجرای پدافند غیرعامل در راستای تکمیل چرخه غیرنظامی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل به معنای اصل آمادگی در شرایط نامساعد است که بر هر کشوری تحمیل می‌شود.

استاندار مرکزی اظهار کرد: پدافند غیرعامل به دنبال این است که با حراست هوشمندانه از منابع پایه از زیرساخت‌های اداری، عمرانی و سازه‌ای کشور در برابر تهاجم دشمنان دفاع کند.

مقیمی ادامه داد: شکل نوین تهدیدات دشمن در سال‌های اخیر به شیوه حملات سایبری و الکترونیکی، دزدی اطلاعات علمی و کارشکنی در مباحث پایه فرهنگی و اجتماعی، لزوم حساسیت به اقدامات پدافند غیرعامل را دوچندان کرده است.

وی عنوان کرد: آمادگی‌های پیشگیرانه و پدافند غیرعامل باید در تمامی حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد توجه دستگاه‌های اجرایی این استان قرار گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: پدافند غیرعامل پایدارترین، ارزان‌ترین و صلح‌‌آمیزترین روش دفاع، بهترین راهکار افزایش آستانه‌ مقاومت ملی و پشتوانه‌ اقتدار ملی و همچنین بهترین شیوه برای کاهش مخاطرات و آسیب‌پذیری و افزایش هزینه‌های دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، عنوان کرد: پدافند غیرعامل عنصری پویا و متحرک است بنابراین باید همواره در صدر تلاش‌های علمی و پژوهشی قرار گیرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر