۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۷۱۸۰۲
سازمان بهداشت جهانی که قبلاً از عدم شفافیت چین در مورد شیوع کووید انتقاد کرده بود، از انتشار داده‌های جدید پکن در روز شنبه استقبال کرد، اما خواستار جزئیات بیشتر در مورد شیوع این بیماری در استان‌های این کشور شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از آریا، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مدیر کل آن، تدروس آدهانوم گبریسوس، این موضوع را در تماس با مدیر کمیسیون ملی بهداشت چین، ما شیائووی، مطرح کرده است.

در بیانیه‌ای آمده است: «دکتر تدروس بر اهمیت همکاری و شفافیت بیشتر از سوی چین تاکید کرد؛ و چین روز شنبه اعلام کرد که حداقل ۶۰۰۰۰ مورد مرگ ناشی از این ویروس را بین ۸ دسامبر تا ۱۲ ژانویه ثبت کرده است.

در ماه دسامبر، چین در روش تایید شده خود برای شمارش مرگ و میر ناشی از کووید تجدید نظر کرد؛ بنابراین منحصراً برای کسانی که مرگ آن‌ها علت مستقیم نارسایی تنفسی مرتبط با کووید بود، در آمار گنجانده شد.

این تغییر روش بحث برانگیز به این معنی است که بسیاری از مرگ‌ها دیگر در فهرست کووید گنجانده نشده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه خود اعلام کرد که در حال انجام تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به دوره ابتدایی دسامبر تا ۱۲ ژانویه است تا امکان درک بهتر وضعیت اپیدمیولوژیک و پیامد‌های این موج بر چین را فراهم کند.

در این بیانیه آمده است: «سازمان بهداشت جهانی درخواست کرده است که این نوع اطلاعات دقیق با ما و مردم به اشتراک گذاشته شود».

وی افزود: «سازمان بهداشت جهانی به تلاش‌های مقامات چینی برای گسترش مراقبت‌های بالینی برای جمعیت خود در همه سطوح از جمله مراقبت‌های ویژه اشاره می‌کند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر