۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۱۷۸۲
رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت:
جعفر میعاد فر گفت: امروز تهدیدات صرفا نظامی نیست و شیوه های مختلف دارد و ما بر آنیم تاب آوری خود را افزایش داده، زیر ساخت ها را توسعه دهیم و مقاوم کنیم تا به لطف خداوند کمترین تا در زمان حمله دشمن با کمترین آسیب مواجه شویم.

به گزارش پایداری ملی به نقل از شبستان،  جعفر میعاد فر در حاشیه برگزاری همایش تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت قطب دانشگاه های علوم پزشکی جنوب شرق کشور، در جمع خبرنگاران، گفت: همایش امروز سومین همایش تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت است که با حضور اساتید و کارشناسانی از دانشگاه های علوم پزشکی جنوب شرق در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار می‌شود.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت بیان کرد: کشور ما یک کشور حادثه خیز و مورد تهدید دشمنان است و باید خود را برای مقابله با تهدیدات آماده و مسلح کنیم.

وی با بیان این مطلب که امروز تهدیدات صرفا نظامی نیست و شیوه های مختلف دارد، افزود:  ما بر آنیم تا تاب آوری خود را در حوزه زیسیافزایش داده زیر ساختها را توسعه دهیم و مقاوم کنیم تا به لطف خداوند در زمان حمله دشمن با کمترین آسیب مواجه شویم.

میعادفر ابراز کرد: این همایش ۲ روزه در زمینه های پدافند زیستی، شیمیایی، هسته ای و با تدریس اساتید برجسته کشوری برگزار می شود.

رییس اورژانس کشور تاکید کرد: اورژانس کشور تلاش کرده تا هم نقش پدافندی خود را به خوبی ایفا کند و هم پایگاه های خدمت رسانی به مردم را توسعه دهد و در این راستا قریب ۳ هزار و ۲۰ج پایگاه فعال در کشور داریم که از این تعداد قریب ۵۰ پایگاه هوایی هستند.

وی یادآور شد: یک پایگاه هوایی و ۳۹ پایگاه ۱۱۵ فقط در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت وجود دارد و تاکنون توسعه پایگاههای اورژانس در جنوب کرمان مطلوب بوده اما تلاش داریم بخش کوچکی از عقب ماندگی در این منطقه را با همکاری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت رفع کنیم.

میعاد فر اظهار کرد: بیش از یک هزار و 700 پایگاه جاده ای در کشور داریم که فاصله هر 40 کیلومتر مستقر هستند و در جنوب کرمان به دلیل پهناوری منطقه تلاش شده، پایگاههای اورژانس به اندازه باشد و طی چند سال اخیر گسترش پایگاه های اورژانس در جنوب استان بسیار خوب بوده است.

میعادفر عنوان کرد: مشکلی که در حال حاضر در سراسر کشور داریم، بحث فرسودگی ناوگان آمبولانس است که در بودجه سال آینده، سازمان برنامه و بودجه و دولت برای خرید آمبولانس پیش بینی هایی انجام داده اند.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت اضافه کرد: ان شاء الله نمایندگان مجلس نیز برای تحقق این مهم که هم مطالبه همکاران ما است و هم مطالعه آنها برای برای حوزه های سرزمینی می باشد، تلاش کنند.

وی عنوان کرد: امیدواریم سال آینده بتوانیم بخشی از فرسودگی ناوگان آمبوالانس را با آمبولانس های نو جایگزین کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر