۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۷۱۷۵۷
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: براساس پیش‌بینی‌ها حدود یک‌ماه آینده در تمام کشور ازجمله اصفهان به پیک هشتم کرونا خواهیم رسید که به احتمال زیاد تا عید نوروز ادامه می‌یابد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایمنا، پژمان عقدک با بیان اینکه تاکنون سویه جدید اومیکرون در اصفهان شناسایی نشده، اظهار کرد: کرونا روند نزولی را طی می‌کند و هنوز پیک هشتم در اصفهان آغاز نشده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل بستری‌های مبتلا به کرونا در اصفهان طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۹ نفر است که دو نفر از مبتلایان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: روز گذشته ۹۰ نفر که احتمال ابتلای آن‌ها به کرونا وجود داشت به مراکز درمانی مراجعه کردند که تست چهار نفر از آن‌ها مثبت شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌ها حدود یک ماه آینده در تمام کشور ازجمله اصفهان به پیک هشتم کرونا خواهیم رسید و به احتمال زیاد پیک هشتم تا عید نوروز ادامه می‌یابد.

هم‌زمانی کرونا و آنفلوانزا در بهمن‌ماه

وی درخصوص شیوع آنفلوانزا در فصل زمستان، افزود: براساس پیش‌بینی‌ها در بهمن‌ماه پیک دیگری از آنفلوانزا را شاهد خواهیم بود، از این رو احتمال هم‌زمانی کرونا و آنفلوانزا در بهمن و اسفندماه وجود دارد و می‌تواند زمینه‌ساز ابتلای افراد بیشتری شود.

عقدک با اشاره به استقبال نکردن شهروندان از واکسیناسیون، اضافه کرد: در یک سال اخیر تزریق واکسن در اصفهان کاهش یافته است، درحال‌حاضر پوشش دوز سوم واکسن ۴۰ درصد و پوشش دوز چهارم، چهار درصد است، همچنین بیش از یک سال از تزریق دوز اول و دوم واکسن کرونا گذشته است و مردم باید نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون حدود هفت مرکز واکسیناسیون در شهر اصفهان فعال است، همچنین در هر شهرستان یک یا دو مرکز واکسیناسیون وجود دارد که افراد می‌توانند نسبت به تزریق واکسن کرونا به این مراکز مراجعه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر