۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۱۷۳۴
کرمی بدن درد و گرفتگی عضلات، اسهال و استفراغ و خس‌خس سینه را از علائم زیرسویه جدید عنوان کرد و گفت: ستاد کرونا فوراً جلسات را تشکیل داده و تصمیمات فوری و جدی اتخاذ کند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، پروفسور علی کرمی، عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه الله (عج) در رادیو گفت وگو اظهار کرد: زیرسویه جدید در حال جولان دادن در کل دنیاست و این موضوع با سه اتفاق یعنی شروع سال جدید میلادی، اجرای مسابقات جام جهانی در کشور قطر و فصل سرما همزمان شد.

وی با بیان اینکه این ویروس‌ها هوای سرد را خیلی دوست دارند و سریعاً از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شوند گفت: مردم فکر می‌کنند کرونا تمام شده و لذا به ندرت شاهدیم که افراد ماسک بزنند و فاصله گذاری‌ها را رعایت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه الله (عج) با اشاره به اینکه زیرسویه‌های جدید در کشور چین و ژاپن و آمریکا به شدت در حال گسترش است اظهار کرد: این زیرسویه‌های جدید همان ویروس جهش یافته کرونا هستند که با سرعت واگیر بسیار بالاتر به افراد منتقل می‌شوند.

پروفسور کرمی عنوان کرد: علائمی مانند اسهال و استفراغ، خس خس سینه، بدن درد و گرفتگی عضلات در سویه جدید دیده می‌شود و از این رو ستاد کرونا باید فوراً جلسات را تشکیل داده و تصمیمات فوری و جدی اتخاذ کند.

وی با تذکر این مطلب که این ویروس قابل کنترل نیست گفت: ما به جای استرس و اضطراب با رعایت بهداشت فردی و شیوه نامه‌ها می‌توانیم به کاهش شیوع آن کمک کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر