۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۷۱۷۲۷
سردار جلالی:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور وصیت نامه شهید سلیمانی را درسنامه‌ای فراقوه‌ای، حاکمیتی و انقلابی دانست و اظهار داشت: حاج قاسم به واقع مبتکر دیپلماسی دفاعی کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسمی که به‌مناسبت سومین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی در سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: این روز به‌مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی روز جهانی مقاومت نامگذاری شده است و موضوع و محور این بحث ابعاد شخصیتی سرلشکر شهید قاسم سلیمانی و سیره و رویکرد اوست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: ایام شهادت قاسم سلیمانی بیشتر به ویژگی‌های فردی و شخصیتی شهید قاسم سلیمانی توجه می‌شود که در کنار آن باید به تبیین ثمرات و دستاورد‌های این شهید والا مقام در محور مقاومت پرداخت.

سردار جلالی گفت: آمریکایی‌ها یک راهبردی جدی و اساسی با هدف مقابله با جمهوری اسلامی در دستور کار خود قرار دادند و مقابله با این هدف آغاز کار و فعالیت شهید سلیمانی بود.

وی افزود: این راهبرد تشکیل شده بود از خلق یک فتنه به وسیله یک جریان ایدئولوژیک مبتنی بر اختلافات جریان سلفی گری با هدف تقابل با جبهه مقاومت با هدف تشکیل یک حکومت با تفکر وهابیگری که به مقابله با جمهوری اسلامی منجر شود.

اقدامات پیشدستانه حاج قاسم مانع تشکیل حکومت از سوی داعش شد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اشراف و تسلط حاج قاسم سلیمانی به منطقه خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی با عملیات‌های پیش دستانه علیه داعش اجازه نداد حکومت داعش شکل بگیرد و یک ارتش یکپارچه داعشی تشکیل شود.

وی با اشاره به اقدام پیش دستانه جمهوری اسلامی در مقابله با داعش به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی توضیح داد: اولین ماموریت حاج قاسم، کمک به بازسازی و اصلاح دو ارتش عراق و سوریه برای مقاومت در برابر داعش بود.

سردار جلالی کمک به تشکیل بسیج مردمی حشد الشعبی در عراق و دفاع الوطنی در سوریه با بهره گیری از فتوای مرجعیت دینی و الگوگیری از بسیج دوران دفاع مقدس و توان رزمی سپاه و همچنین تشکیل هسته‌های مقاومت در قالب فاطمیون و زینبیون از دیگر دومین اقدام راهبردی شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد.

ابتکار سردار سلیمانی در ایجاد برنامه راهبردی دیپلماسی دفاعی

وی افزود: آمریکایی‌ها استراتژی تجزیه کشور‌های منطقه را دنبال می‌کردند و تصورشان این بود که این راهبرد موفق خواهد شد، اما مخالفت رهبر معظم انقلاب با این طرح و تشکیل کانون مقابله با این طرح با محوریت ایران و تشکیل اجلاس بین المللی بدون حضور آمریکا این طرح را به شکست روبرو کرد و این جزو ابعاد دیپلیماتیک شخصیت سردار سلیمانی بود که هم در میدان می‌جنگید و هم بصورت راهبردی برنامه دیپلماسی دفاعی را تنظیم و دنبال می‌کرد.

اقدامات شهید سلیمانی علیه داعش، سایه جنگ را از سر ایران برطرف کرد

وی با بیان اینکه اقدامات شهید سلیمانی علیه داعش، توانست یک جنگ قریب الوقوع علیه کشور ما را در نطفه خفه کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه برای میزان توحش داعش، حدی قابل تصور نیست، از همین رو سردار سلیمانی سایه حمله هولناک داعش به ایران را عواقبی غیر قابل تصور داشت از سر مردم رفع کرد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه این اقدامات راهبردی و مهمی که حاج قاسم انجام داده است کمتر در میان افکار عمومی شناخته شده است، خاطرنشان کرد: بیشتر مردم این شهید بزرگوار را با اخلاق و مرام و منش نیکوی ایشان می‌شناسند و چه خوب است که اقدامات بزرگ و سرنوشت ساز ایشان در جبهه مبارزه با داعش و دشمن تکفیری نیز تبیین شود. در اهمیت این اقدامات تاثیرگذار شهید سلیمانی همین بس که نشان عالی ذوالفقار که بالاترین مدال افتخار نظامی است از سوی رهبر معظم انقلاب به ایشان اعطا شد.

مکتب سلیمانی الگوی نوین استکبارستیزی در جهان است

وی با بیان اینکه همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید داشتند، در کنار پرداختن به حاج قاسم در قالب یک شخصیت و ویژگی‌های آن، تدبیر، تفکر، تعهد و نگاه ایشان به مسائل باید به سردار سلیمانی به عنوان یک مکتب، پرداخته شود، توضیح داد: مکتب سلیمانی باید به عنوان الگو و سردار سلیمانی قهرمان جهانی مبارزه با استکبار به کشور‌های آزاده، محور مقاومت و همه انسان‌ها و به ویژه جوانان حق طلب شناسانده شود.

وی با اشاره به نبوغ نظامی سردار سلیمانی، ادامه داد: اقدامات این قهرمان ملی، در حوزه نظامی کشور در جبهه مقاومت بی‌سابقه است.

سردار جلالی، شجاعت و نترس بودن حاج قاسم را دیگر ویژگی این شهید بزرگوار برشمرد و توضیح داد: هم در دوران دفاع مقدس، هم در مقابله با اشرار و هم در دوران فرماندهی نیروی قدس سپاه، این شجاعت و بی باکی ایشان را می‌توان به صورت بارز مشاهده کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امثال شهید سلیمانی و شهید کاظمی، همت، بروجردی و ... یک تبار، طایفه، نسل و به واقع یک فرهنگ با ویژگی‌های متمایز هستند، افزود: به واقع همه فرماندهان نامدار شهید ما در دوران دفاع مقدس دارای ویژگی‌هایی مشابه از جمله توسل به اهل بیت، ولایت پذیری، شجاعت و ... است. در کنار آن هریک از این قهرمانان ویژگی‌هایی خاص خود داشتند.

شهادت طلبی ویژگی خاص شهید سلیمانی بود

سردار جلالی شهادت طلبی را ویژگی خاص شهید سلیمانی عنوان و خاطرنشان کرد: اخلاص ایشان نیز ویژگی دیگری است که باید سرلوحه همه از پیر و جوان قرار گیرد. ولایت پذیری و باور قلبی ایشان به شخص مقام معظم رهبری، تعبد و توجه به معنویت نیز از جمله ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار است که باید به آن توجه داشت.

وی سردار سلیمانی را بخش انقلابی دیپلماسی ایران توصیف کرد و ادامه داد: حاج قاسم به واقع رهبری بخش دیپلماسی دفاعی و اقتدار آفرین را برعهده داشت که سنگین‌تر شدن وزن و دست پر ایران در مذاکرات ایران با سایر ابرقدرت‌ها را به دنبال داشت.

به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، پشتکار، خستگی ناپذیری و مصمم بودن جزو ویژگی‌های ذاتی همه فرماندهان ما به ویژه شهید سلیمانی بود و هرکس که بخواد در مسئولیت خود در هر سطحی که هست موفق باشد باید این ویژگی‌ها را در دستور کار قرار دهد.

وصیت نامه شهید سلیمانی درسنامه‌ای فراقوه‌ای، حاکمیتی و انقلابی است

سردار جلالی، توصیه‌های ذکر شده در وصیت نامه شهید سلیمانی را توصیه‌هایی فراقوه ای، حاکمیتی و انقلابی دانست و افزود: ارجح دانستن تشخیص ولایت فقیه در مسائل سیاسی و حرمت، ولی فقیه را حرمت مقدسات دانستن و حرم دانستن جمهوری اسلامی و حفاظت از ایران از جمله توصیه‌های کلیدی، راهبردی و درس آموز حاج قاسم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر