۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۷۱۵۹۰
سرلشکر سلامی:
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما برای شکست دادن دشمن به علم و فناوری نیازمندیم، گفت: این قوی‌ترین و موثرترین ابزار ما در کنار آگاهی و ایمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی، به نقل از خبرگزاری آنا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه امروز (چهارشنبه) در همایش تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه جامع امام حسین (ع) و رونمایی از آزمایشگاه هوش مصنوعی و دیگر دستاورد‌های این دانشگاه، با تاکید بر اینکه، ما امروز بدون جهانی شدن ابعاد و دامنه‌های قدرت ایران نمی‌توانیم مقابل جهان قدرت بایستیم، گفت: لازمه عبور از چالش‌ها، موانع و مخاطراتی که دشمن ایران، دشمنان اسلام و دشمنان ایران و اسلام آفریدند بدون قدرتمند شدن ممکن نیست.

وی افزود: ما با کسانی رو به رو هستیم که برای حاکمیت بر جهان علم و هنر ابزار و فناوری را تماما به خدمت گرفته‌اند و با همین ابزار‌ها برای کوچک‌سازی و محدودسازی و توقف ما عمل می‌کنند.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: دشمن این واقعیت را دریافته است که یک قدرت عظیم در حال رویش است و این قدرت با آرزو‌های دشمن در ستیز است. رویکرد‌های او برای اداره جهان را نمی‌پسندد، آرمان‌های او را تحمل نمی‌کند، یک قدرت جوانه زده و از حالت جوانه زدن به یک نهال تبدیل شده، این نهال در مواجهه با طوفان‌های سخت و سهمگین مستحکم‌تر شده و هر روز در حال گسترش شاخسار‌های امیدبخش خود به عالم است.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: این نظام مقدس و انقلاب مطهر ماست که برای تنفس فضای عمومی جهان نسبت به مسمویت‌های اخلاقی، علمی، معنوی در حال تلاش است تا با این مسمومیت‌ها مبارزه و جهان را پاکیزه کند تا اخلاق و معنویت و سلامت را در پیکره جهان جاری سازد و این هویت انقلاب ماست.

وی با اشاره به جایگاه ایران در جهان، تاکید کرد: ایران اسلامی در مقابل این قدرت‌های زور و فریب صف‌آرایی کرده و برای همین دشمن به میدان آمده است تا ما را در این مسیر متوقف کند، تحت سیطره خود درآورد، جغرافیا را تغییر دهد و مناسبات را بر اساس ایده‌آل‌هایش تنظیم کند.

فرمانده کل سپاه افزود: نبرد در این عرصه است تا الگویی با محوریت اسلام در سطح مکتب و ایران در سطح جغرافیا شکل نگیرد که جهان را به اشتهای تکرار آن مدل تحریک کند.

سرلشکر سلامی، نبرد امروز را نبرد الگو‌ها و مدل‌ها دانست و گفت: برای اینکه مدل انقلاب اسلامی را ناتوان و ناکارآمد نشان دهند، نقطه مرکزی راهبرد خود را بر متوقف کردن این انقلاب و شکست دادنش گذاشتند و ما محکوم به پیروزی، پیشرفت و گشایش راه در این مسیر هستیم. این سرنوشت و مقدر ماست برای حفظ عزتی که به دست آوردیم.

وی با بیان اینکه به تاریخ نگاه کنید، در هیچ نقطه‌ای نیست که انگلیس کشتار راه نینداخته باشد، افزود: جوانان ما تاریخ ۲۰ سال گذشته را نمی‌دانند، انگلیس ارمغان‌آورنده کشتار جمعی و استعمار است. حادثه مسجد گوهرشاد طراحی انگلیسی‌ها بود و تکرار این مسائل آرز‌و و راهبرد دشمنان است، اما ایران فعلی ایران گذشته نیست و یک ایران بزرگ در فضای سیاسی و عبور کرده از مرز‌ها و گسترش یافته است که در عرصه فرهنگ فناوری و دفاعی قدرتمند است.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: هیچ یک از مقامات انگلیسی در تفکر و نگرش تغییری نکرده‌اند و همان چرچیل هستند فقط در قالب جدید فعالیت می‌کنند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما برای شکست دادن دشمن به علم و فناوری نیازمندیم، گفت: این قوی‌ترین و موثرترین ابزار ما در کنار آگاهی و ایمان است. نقش دانشگاه امام حسین (ع) نقش موثری است و می‌تواند تعیین کننده باشد و می‌تواند یک پیشرانه قوی و یک پرچمدار بزرگ و یک آفرینشگر اعتماد به نفس و اثبات کننده قدرت توانستن است.

وی اضافه کرد: در این دانشگاه ذخایر ارزشمندی از توانستن‌ها و استعداد‌ها وجود دارد، دانشگاه نقش تعیین کننده این حرکت ایران به سمت فتح قله‌های فناوری و علم ایجاد خواهد کرد.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه باید بیرق علم دست شما دانشگاهیان باشد و به دستان دیگر دانشجویان سراسر کشور برسد، خاطر نشان کرد: شما باید در این میدان دشمن را ناکام بگذارید به همین دلیل ما نیازمند دانش و فناوری هستیم و این برای آینده سرنوشت ساز است. زمانی این اتفاق می‌افتد که دانشگاه بتواند با ارایه محصولی کاملا پسندیده در جامعه علمی جهان بدرخشد.

سرلشکر سلامی با اشاره به بازدید خود از آزمایشگاه هوش مصنوعی، افزود: جوانان امروز در آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی و میکروالکترونیک با اعتماد به نفس عمل می‌کنند. در جایی که علم میکروالکترونیک فقط در اختیار آمریکا است ما می‌توانیم رتبه دوم باشیم.

وی تاکید کرد: امروز فصل طلوع و ظهور دانشگاه است، از فاصله سال گذشته تا امروز رخداد‌های ملموس دانشگاه در عرصه پیشرفت علمی و فناوری کاملا قابل ارزیابی است. باید دانشگاه امام حسین به سمت روشن کردن فضای تاریخ و تفکر و اندیشه و بینش در عالم برود.

فرمانده کل سپاه گفت: در عرصه علوم انسانی و در علم سیاست و جغرافیا و مدیریت روابط بین‌الملل در علوم جامعه شناسی و روان شناسی در همه این عرصه‌ها حتما دانشگاه امام حسین (ع) باید در مقابل تفکر غرب که می‌خواهد هدایت جهان را در دست بگیرد، تلاش کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر