۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۷۱۵۴۶
رئیس آژانس دفاعی اتحادیه اروپا:
آژانس دفاعی اتحادیه اروپا با هشدار درباره اینکه آمریکا احتمالا نمی‌تواند همیشه از اروپا در برابر تهدیدات دفاع کند اظهار کرد، این اتحادیه باید با هدف پر کردن دوباره انبارهایش بعد از اعطای تسلیحات به اوکراین، مشترکا سلاح خریداری کند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، جیری سدیوی، رئیس اجرایی آژانس دفاعی اروپا، نهادی در اتحادیه اروپا که به دولتهای این اتحادیه برای توسعه توانمندی‌های نظامی‌شان کمک می‌کند، ادعا کرد: "جنگ تجاوزگرانه روسیه علیه اوکراین نقص قابلیتهای ما را نشان می‌دهد."

او بیان کرد، این آژانس مذاکراتی را با شرکتهای تسلیحات‌سازی اروپایی درخصوص تقویت تولید و همچنین با کشورهای دیگر در زمینه خرید مشترک تجهیزات و مهمات دارد.

او در گفتگو با رویترز با درخواست از کشورها به منظور اجابت درخواستهای آمریکا برای سرمایه گذاری در حوزه نظامی بیان کرد: چیزی که مهم است این است که ما به عنوان اتحادیه اروپا بتوانیم تبدیل به یک عامل معتبر تامین امنیت و حفاظت از شهروندانمان بشویم.

وی گفت: "آمریکا به طرزی اجتناب ناپذیر در حوزه آسیا اقیانوسیه درگیر خواهد بود و به این ترتیب نخواهد توانست برخی پشتیبانی‌های ضروری نظیر نقل و انتقالات هوایی راهبردی، هواپیماهای شناسایی، موشکهای هدایت شونده و سیستمهای دفاع هوایی را ارائه کند."

سدیوی همچنین به تهدید تروریسم و کشورهای شکست خورده در خاور میانه و شمال آفریقا اشاره کرد.

اروپا رویکرد مجزایی برای موضوع دفاع خود داشته است و کشورهای این قاره عمدتاً ارتشهایشان را به تنهایی تجهیز کرده و مجموعه‌ای از سلاح‌ها و تجهیزات ناسازگار را به خدمت می‌گیرند.

جنگ در اوکراین سبب شد که این منطقه با بزرگترین چالش خود در یک نسل مواجه شود و این جنگ وجود شکافهای عمیقی را در نحوه برخورد با مسکو آشکار کرد.

هزینه‌های دفاعی اروپا برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ به ۲۰۰ میلیارد یورو رسید که شش درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت؛ این بالاترین بودجه از زمان به جریان افتادن روند افزایش بودجه نظامی این منطقه در سال ۲۰۱۵ پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه است.

طبق یک گزارش سال ۲۰۲۰ پارلمان اروپا، اتحادیه اروپا بدون کمک آمریکا برای دفاع از خود دچار مشکل و درگیر کمبود اطلاعات، هواپیماهای شناسایی و ادوات دفاع موشکی میان برد و همچنین کشتی‌های آبی-خاکی و زیردریایی‌ها خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر