۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۷۱۴۹۳
دستیار و مشاور فرماندهی معظم کل قوا:
دستیار و مشاور فرماندهی معظم کل قوا، هنر مردان بزرگی همچون سردار زارعی را پاک زندگی کردن، پاک مردن و خدمتگزاری به مردم دانست.

به گزارش پایگاه خبری پایداری ملی، مراسم دومین سالگرد درگذشت مرحوم سردار دکتر علی اصغر زارعی با حضور سردار یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار محسن ساسانی جانشین سازمان، حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی، خانواده آن مرحوم و جمعی از مسئولین لشکری و کشوری در محل سالن شهید طهرانی مقدم سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی نیز در این مراسم، مرحوم دکتر علی اصغر زارعی را سردار مومن، خردمند، شجاع، وفادار، ولایتمدار، مردمدار و مردم یار توصیف کرد که رحلت وی همه کسانی که وی را می‌شناختند در غم و اندوه فرو برد.

وی با بیان اینکه داشتن یک روح بزرگ و متعالی، ویژگی بارز شهدایی همچون سردار علی اصغر زارعی است، ادامه داد: نخستین بار من با این مرد بزرگ در ماه‌های اول جنگ در آبادان و در روز‌هایی که این شهر در حصر بود، آشنا شدم و چهره نورانی، جوان و خندان و عقل، فهم و دانایی ایشان مرا مجذوب و شیفته خود کرد. در آن زمان مرحوم زارعی معاون آموزش سپاه آبادان بود.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه وی به آموزش، تربیت و آموختن علم روز بسیار اهمیت می‌داد، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز انسان‌های مومن این است که در شدائد، بلایا و مصیبت‌ها پریشان نشده و به نصرت الهی ایمان دارند که مرحوم زارعی یکی از این افراد بود.

سرلشکر رحیم صفوی به بیان ویژگی‌های شخصیتی این مجاهد نستوه پرداخت و گفت: انسان‌ها را با سه ویژگی اندیشه و تفکر، اخلاق و رفتار و عملکرد می‌توان شناخت که مرحوم زارعی از یک تفکر قرآنی و اسلامی برخوردار و به واقع یک انسانِ مطلوب بود.

وی با بیان اینکه خضوع، خاکی بودن و صمیمیت این مرد بزرگ با بسیجیان و سایر رزمندگان نشان از اخلاق و رفتار نیکوی ایشان داشت، گفت: مرحوم زارعی، در همان زمان جنگ، برای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی به دانشجویان و دانش‌آموزان، مفاهیم مذهبی و سیاسی را به آنان آموزش می‌داد.

به گفته سرلشکر صفوی، مرحوم سردار زارعی، انسانی بسیار مهربان، سرشار از عطوفت، خوش اخلاق، خوش رفتار، خنده رو و خدمتگزار بود.

وی با بیان اینکه از نظر عملکرد نیز، مرحوم سردار زارعی از ابتدای دوران خدمت تا اواخر عمر، یکسره به دنبال خدمتگزاری موثر بود، تصریح کرد: ایشان هرکجا که مشغول به کار شد، نقشی تاثیرگذار چه در دوران جنگ و چه پس از آن ایفا کرد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به توانایی علمی و نبوغ مرحوم زارعی در راه اندازی فرماندهی جنگال (جنگ الکترونیک و شنود) به توصیف نقش بسزای این شهید در شنود بیسیم ارتش رژیم بعث در دوران دفاع مقدس که تاثیر بسیاری در موفقیت رزمندگان در عملیات‌های مختلف داشت پرداخت.

سرلشکر صفوی با اشاره به اقدامات سردار دکتر زارعی بعد از جنگ، اظهار داشت: ایشان بعد از جنگ، اداره تحقیقات سپاه را راه اندازی کرد، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین (ع) را ارتقا داد و تا جانشینی این دانشگاه پیش رفت.

وی با بیان اینکه هنر مردان خوبی همچون سردار دکتر زارعی، پاک زندگی کردن، پاک مردن و خدمتگزاری به مردم است، تصریح کرد: هنر مردان بزرگی مانند مرحوم دکتر زارعی این است که تا آخر به مردم و ولایت وفادار باشند و در آرمان‌ها، اندیشه‌ها و تفکرشان انحرافی حاصل نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر