۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۷۱۲۰
مالک بازی رایانه‌ای انگری‌بردز اعلام کرد در روابط خود با شبکه‌های تبلیغاتی تجدیدنظر خواهد کرد.
به نقل از گاردین به‌دنبال انتشار خبری مبنی بر استفاده سرویس‌های امنیتی آمریکا و انگلیس از بازی کامپیوتری پرندگان خشمگین (Angry Birds) برای گردآوری اطلاعات کاربران، کمپانی Rovio مالک این بازی رایانه‌ای اعلام کرد که در روابط خود با شبکه‌‌های تبلیغاتی تجدید نظر خواهد کرد.

مدیر اجرایی Rovio در بیانیه‌ای همچنین از همه دست‌اندرکاران این صنعت خواست که نسبت به استفاده سرویس‌های امنیتی از داده‌های تجارتی رد و بدل شده در وب عکس‌العمل نشان دهند.

سرویس‌های امنیتی از بازی پرندگان خشمگین که 1.7 میلیارد مرتبه دانلود شده، به‌عنوان یک مورد گسترده مطالعاتی، برای تنظیم نمونه‌هایی از انواع داده‌‌ها که می‌تواند از طریق شبکه‌های تبلیغاتی گردآوری شود استفاده کرده‌اند.

هزینه بسیاری از این برنامه‌ها توسط آگهی‌دهندگان بازرگانی که شبکه‌های شخص ثالث و متفرقه هستند تامین می‌شود. پی‌گیری نتایج این آگهی‌ها نیازمند آن است که تعدادی دیتا در مسیر شبکه جهانی وب منتقل شود. دست‌یابی به این دیتاها، ره‌گیری اطلاعات را برای آژانس‌های امنیتی امکان‌پذیر می‌کند.

Rovio به کاربران خود اطمینان داده است که هیچ‌گونه هم‌دستی و هم‌کاری در جریان این نظارت امنیتی نداشته و هم‌چنین تاکید کرده است که به هیچ‌یک از شبکه‌های تبلیغاتی مرتبط، اجازه استفاده یا رد کردن اطلاعات کاربران به نهادهای دیگر را نداده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر