۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۱۱۵۰
با حضور سردار رحیمی انجام شد؛
سردار رحیمی معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور در سفر به استان هرمزگان از شرکت فولاد هرمزگان و شرکت نفت ستاره خلیج فارس و شرکت پالایش نفت استان هرمزگان بازدید کرد.
به گزارش پایداری ملی، سردار رحیمی معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور در سفر به استان هرمزگان از شرکت فولاد هرمزگان و شرکت نفت ستاره خلیج فارس و شرکت پالایش نفت استان هرمزگان بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن تاکید بر رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در زیرساخت های مانند شرکت فولاد هرمزگان گفت: باید طرح های پدافند غیرعامل از طریق شرکت های مورد تایید پدافند غیرعامل تهیه و پس از تایید توسط سازمان پدافند غیرعامل در این زیرساخت ها اجرایی شود.

وی افزود: باید مراکزی مانند شرکت فولاد با تهیه دستورالعمل های حفاظتی درون سازمانی و کنترل پیرامونی از طریق مانیتورینگ اقدام نمایند و نسبت به جداسازی شبکه داخلی از شبکه اینترنت و رصد و پایش تهدیدات در دستور کار خود قرار داده و با برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی امنیت سایبری برای کارکنان و تهیه پشتیبان سخت افزاری و نرم افزاری اقدام نمایند.

سردار رحیمی ادامه داد باتوجه به افزایش تهدیدات سایبری به زیرساختهای کشور، این زیرساختها باید نسبت به ارتقاء امنیت خود در حوزه سایبری اقدام نمایند. بنابراین ضرورت دارد دستورالعمل های امن سازی سایبری را که توسط سازمان پدافند غیرعامل ابلاغ شده است پیگیری و عملیاتی نمایند.

معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین در بازدید از شرکت نفت ستاره خلیج فارس خاطرنشان کرد: یکی ازمراکز مهمی که اغلب در ابتدای تهاجمات جنگی مورد هدف قرار گرفته می شود، مراکز مرتبط با تولید و انتقال سوخت است و با توجه به موقعیت استراتژیک استان هرمزگان و استقرار زیرساخت های حیاتی مانند شرکت نفت ستاره خلیج فارس باید با رعایت الزامات پدافند غیرعامل نسبت به مصون سازی و کاهش آسیب پذیری ناشی از تهاجمات احتمالی اقدام کرده و با استفاده از برآورد تهدیدات متصور نسبت به پایداری زیرساخت ها و ارتقا آمادگی با استفاده از رزمایش اقدام کنند. در حاشیه این بازدید که به مناسبت ایام نکوداشت پدافند غیرعامل برگزار شد، مرکز کنترل سایبری (SOC) شرکت نفت ستاره خلیج فارس افتتاح و بر اجرای الزامات پدافند سایبری تاکید شد.
 
همچنین معاون امور استان ها در بازدید از بندر شهید رجایی ضمن پیگیری برنامه های سالیانه ابلاغی از استان گفت: استان هرمزگان با وجود بنادر حیاتی مانند رجایی و باهنر خصوصا در زمینه واردات، صادرات، ترانزیت و پیوند با کشورهای همسایه دارای ظرفیت بالایی است.وی خاطرنشان کرد: بندر شهید رجایی با توجه به توسعه و ظرفیت هایی که در آن ایجاد گردیده در کنار رعایت مباحث پدافند غیر عامل؛ نقطه قوت کشور در برون رفت از محدودیت ها و تحریم های یکجانبه ای است که تسریع در توسعه آن، کاهش آسیب پذیری و افزایش بازدارندگی را ایجاد می کند.
 
سردار رحیمی مطالعات پدافند غیر عامل را در خدمات بندری مورد تأکید قرار داد و بر اجرای آیین نامه مرزبانی زیستی پدافند غیر عامل، طرح های مقابله با شرایط اضطراری در مواقع بحران با توجه به ارایه خدمات و تداوم واردات کالاهای اساسی و ضروری مردم، تعریف و تعیین مسئولیت در مواجهه با شرایط اضطرار، برگزاری مانورهای سالیانه با موضوعات سایبری و مقابله با ریز پرنده ها تاکید کرد.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر