۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۷۱۰۹۸
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد
معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل همه استان‌ها آماده و جهت اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی به نقل از ایسنا، سردار رسول رحیمی بعد از ظهر امروز (یکشنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۱) در سومین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان گلستان که در سالن اجلاس شهیدباهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پایدار نمودن استان در مقابل تهدیدها مهمترین رسالت پدافند غیرعامل است.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر اینکه "جنگ سایبری" بسیار خطرناک و نابرابر است و از همه سو به سمت کشور ما حمله می شود، افزود: وظیفه همه سنگین است و باید همه عوامل و اعضا کارشان را خوب انجام دهند.

رحیمی با اشاره به برخی اقدامات خوب انجام شده پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور، خاطرنشان کرد: مردم خوب و مهربانی داریم که شایسته خدمت هستند و باید برای رفع مشکلات آنها با جان و دل تلاش کنیم.

وی امنیت را مهمترین شاخصه هر کشور دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس «منیت» وجود نداشت و همه "ما" بودیم و برای ایجاد «امنیت» در کشور با جان و دل می جنگیدیم.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور تهدیدات زیستی را از چالش‌های پیش‌روی استان گلستان عنوان کرد و با بیان اینکه باید همه تدابیر لازم برای پیشگری از تهدیدات در این زمینه اندیشیده شود، افزود: طرح جامع استان گلستان سال گذشته رونمایی و عملکرد یک ساله آن امروز گزارش گیری شد.

وی با تأکید بر اینکه «طرح جامع» یک سند راهبردی بوده و گلستان از استان‌های پیشتاز در اجرای این طرح است، تصریح کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل همه استان‌ها آماده و جهت اجرا به متولیان و دستگاه های مربوطه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه کمیته‌های شورای پدافند غیرعامل گلستان باید باری از دوش استان بردارد، اضافه کرد: اگر تهدیدها پیش دستی، پیش‌بینی و پیشگیری نشود، می تواند برای هر نقطه از کشور ما خطرآفرین باشد.

ابلاغ طرح جامع پدافند غیرعامل به استان‌ها

برگزاری ۲۳۹ رزمایش پدافند غیرعامل در گلستان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان در این جلسه با اشاره به اینکه در اتفاقات اخیر، مردم با بصیرت گلستان مسیر خود را از اغتشاشات و اغتشاش‌گران جدا کردند، خاطرنشان کرد: در استان گلستان هیچ کشته و شهیدی در مرتبط با این وقایع نداشتیم.

سیدعلی مهاجر با تأکید بر اینکه ستاد پدافند غیرعامل با توجه به هر رویداد و اتفاقی که رخ می‌دهد باید به وظایف و تکالیف محوله عمل کند، افزود: شورای پدافند غیرعامل گلستان از ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم ۱۰ مورد آموزش، ۲۳۹ رزمایش و ۳۷ مورد بازدید برگزار کرده است.

در ابتدای این جلسه، مسئول هر یک از کارگروه‌های شورای پدافند غیرعامل گلستان گزارشی از عملکرد ادارات زیرمجموعه در حوزه‌های زیستی، سایبری، کشاورزی و منابع‌طبیعی ارائه کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر