۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۷۱۰۹۰
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در پنجمین همایش ملی پدافند شهری:
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور پدافند غیرعامل را یکی از موثرترین و کم هزینه‌ترین اقدامات در برابر تهدیدات دانست که در بسیاری از کشورهای جهان ضرورتی حیاتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی، پنجمین همایش ملی پدافند شهری به همت سازمان پدافند غیرعامل کشور و میزبانی وزارت کشور با حضور، سردار دکتر غلامرضا جلالی؛رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد، معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهندس چمران، رئیس شورای شهر تهران، دکتر فرزانه صادق‌، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و با حضوری مجازی شهرداران، روسای شورای اسلامی و مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری‌ها برگزار شد.

سید مجید میراحمدی در این مراسم گفت: متاسفانه در قرن جدید علی‌رغم این تصورات که گفته می‌شود قرنی فارغ از جنگ است، شاهد بودیم همچنان توسل به زور و دشمنی دشمنان علیه کشورهای مستقل از جمله ایران پرشدت است، در چنین شرایطی طبیعتا همه به سوی دفاع حرکت می کنند.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل یکی از موثر ترین و کم هزینه ترین اقدامات در برابر تهدیدات شناخته می شود و در بسیاری از کشورهای جهان پدافند غیر عامل ضرورتی حیاتی است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور افزود: در کشورهای قدرتمند پدافند غیر عامل جزو اولویت کشورهاست.

میراحمدی عنوان کرد: جاری ساختن الزامات پدافند غیر عامل در حوزه شهری را می توان در راستای بازدارندگی و اقتدار کشور دانست چرا که پدافند غیر عامل موجب می شود توان دفاعی مجموعه ها در زمان بحران به صورت طبیعی افزایش یابد و پیامدهای بحران را کاهش می دهد.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه پدافند غیر عامل به نوعی مقابله به بحران قبل از رسیدن آن است، افزود: از نظر تهدیدشناسی کشور ما به دلیل موقعیت خاصی که دارد همواره مورد طمع دشمنان بوده است، در این راستا لازم است وزارت کشور تاثیر گذاری مناسب را در این خصوص داشته باشد که لازمه این امر در حوزه مسایل شهری تعامل نزدیکتر پدافند غیرعامل و نهادهای متولی عمرانی شهرهاست.

میراحمدی در پایان گفت: سیاست های کلی نظام در خصوص پدافند غیرعامل همواره باید مورد توجه باشد. از ایجاد مراکز جمعیتی در اطراف تاسیسات پرخطر مثل منابع سوخت یا زاغه مهمات جلوگیری شود. کمبود تجهیزات امکانات آتش نشانی و امدادرسانی باید جبران شود. اصلاح مبلمان شهری و حذف چیدمان در معابر شهری که موجب کندی امدادرسانی می شود مورد توجه باشد. حاشیه شهرها برای امدادرسانی مورد توجه شهرداری ها باشد. رزمایش های آمادگی در موارد بحران نیز مدنظر باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر