۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۷۱۰۸۷
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پنجمین همایش ملی پدافند شهری
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: مدیران شهری یک بار برای همیشه با توجه به موضوعات پدافند غیرعامل، شهرهای خود را در برابر موضوعات پدافند غیرعامل واکسینه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی، پنجمین همایش ملی پدافند شهری به همت سازمان پدافند غیرعامل کشور و میزبانی وزارت کشور با حضور، سردار دکتر غلامرضا جلالی؛رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهندس چمران، رئیس شورای شهر تهران، دکتر فرزانه صادق‌، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و با حضوری مجازی شهرداران، روسای شورای اسلامی و مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری‌ها برگزار شد.


مهدی جمالی نژاد در این همایش با بیان اینکه شهرداری ها بیش از صد سال پیش به عنوان نهادهای عمومی غیر دولتی شناخته شده‌اند، اظهار داشت: فلسفه دولتی نشدن شهرداری ها این است که قدرت مانور و انعطاف داشته و راحت بتوانند تصمیم‌گیری کنند. این بدان معنی است که فاصله تصمیم تا اجرا در شهرداری‌ها فوق العاده کوتاه است. این کمک کند که شهرداری‌ها به عنوان نهادهایی چابک و سریع در حوزه های فعالیت خود حضور داشته باشند.


وی ادامه داد: یقینا در کنار مسائل شهری و عمرانی و شهرسازی و مدیریت بحران، بحث پدافند غیرعامل نیز بحث مهمی است. بطوری که شهرداری‌ها می‌توانند در این حوزه فوق العاده نقش موثری ایفا کنند و در کنار بخش های دولتی و اجرایی به عنوان بازوی اجرایی نقش آفرینی کنند.


وی با بیان اینکه بسیاری از امور مربوط به پدافند شهری در شهرداری‌ها بدون وابستگی به بخش های دولتی قابل اجرا است، اظهار داشت: این امر وظیفه شهرداری ها را سنگین‌تر می‌کند که بدون معطلی و با دلسوزی وارد اقدامات عملی در حوزه پدافند شهری شوند.


معاون وزیر کشور با بیان اینکه شهرها همواره با چالش ها و بحرانهایی از جمله جمله سیلاب، زلزله و بسیاری دیگر از تهدیدات روبه رو هستند خاطر نشان کرد: با توجه به درپیش بودجه فصل بودجه 1402 و همچنین تدوین برنامه هفتم توسعه، ضروری است تا اعتبارات و بودجه های لازم برای اجرای ضوابط و معیارهای پدافند غیرعامل در نظر گرفته شود تا از این طریق و اجرای این الزامات برای همیشه شهرهای خود را در برابر تهدیدات مختلف ناشی از عدم توجه به موضوعات پدافند غیرعامل واکسینه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر