۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۱۰۷۴
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با استاندار خراسان رضوی:
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: شرایط فعلی کشور نشان می دهد که باید درخصوص موضوع سایبری توجه بیشتری صورت گیرد و بر همین اساس موضوعات مرتبط با حوزه سایبری در دستگاه ها باید مورد بازبینی قرار گیرد.

به گزارش پایداری ملی، سردار غلامرضا جلالی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود: مدیران و مسوولان کشور لازم است در این خصوص آگاهی های بیشتری را کسب کرده و اجرا کنند.

وی ادامه داد: در قالب پدافند غیر عامل و در شرایط ملتهب باید از مردم کشورمان در برابر حوادث صیانت شود و همه دستگاه ها باید در این خصوص اقدامات لازم را مورد توجه قرار دهند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با تهیه دستورالعمل و آموزش های لازم می توان امنیت حوزه سایبری را افزایش داد و بر همین اساس با توجه به ظرفیت علمی که در سطح شهر مشهد وجود دارد می توان این استان را به عنوان نخستین نمونه آزمایشی ایمن سازی سایبری در سطح استانهای کشور شناخت.

موضوعات حوزه سایبری با توجه به شرایط کنونی کشور باید بازبینی شود

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت:تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل باید مصمم و قاطع باشد تا نتیجه بخش شود.

یعقوبعلی نظری با اشاره به این که موضوع زیارت نباید از دیدگاه گردشگری دیده شود افزود: تاثیر گذاری زیارت از زمان آغاز به سفر فرد آغاز می شود پس اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده شود بسیاری از ناهنجاری های جامعه اصلاح خواهد شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شرایط تفریح مبتنی بر معنویت باید فراهم شود تا در زمان حضور افراد در مشهد از موضوع زیارت، غفلت نشود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل امروز  چهارشنبه در همایش تبیین نظام مصون سازی و عملیات پدافند شیمیایی خراسان رضوی شرکت کرد و  فردا پنجشنبه نیز میهمان همایش پدافند سایبری در شهر مشهد است.

مجموعه اقدام های غیر مسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدید ها و اقدام های نظامی دشمن می شود پدافند غیر عامل نام دارد.

پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات زیاد مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات زیاد انسانی جلوگیری کرد یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر