۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۰۷۰۷
رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برطبق ماده ۶۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، نقش پدافند غیرعامل در حوزه جوانی جمعیت، تبیین شده است.

به گزارش پایداری به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر میعادفر، در حاشیه برگزاری همایش علمی آموزشی کارشناسان دبیرخانه پدافند غیرعامل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: مباحث آموزشی پدافند غیرعامل در طی دوران همه گیری کووید ۱۹ کمی مورد غفلت واقع شده بود که با برگزاری این همایش درصدد مرور و به روز رسانی مسائل و فعالیت‌های مربوط به حوزه پدافند غیرعامل هستیم.

وی، پیگیری قانون جوانی جمعیت در حیطه پدافند غیرعامل و تخصیص بودجه به حوزه پدافند غیرعامل دانشگاه‌ها را از مهمترین محور‌های این همایش برشمرده و عنوان کرد: برطبق ماده ۶۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، رعایت ضوابط ابلاغی سازمان پدافند غیرعامل از سوی دستگاه‌های اجرایی پس از اعلام آزمایش مواد و فرآورده‌های غذایی و وارداتی و محصولات تراریخته، موارد حمله زیستی، آلاینده‌های محیطی و عوامل شیمیایی تشعشعات و آلودگی امواج نسبت به اختلالات باروری یا جنسی، توسط مراجع ذیربط، الزامی است.

وی افزود: براین اساس، وظایف متعددی برعهده پدافند غیرعامل وزارت بهداشت قرار گرفته که باید به صورت جدی روی آن‌ها کار شود. در این جلسه نیز این قانون تبیین شده و مطالبات خود از دانشگاه‌ها را مطرح خواهیم کرد.

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت ادامه داد: در قانون پیش بینی شده که یک درصد بودجه تملک دارایی دستگاه‌ها در راستای پدافندی دانشگاه‌ها هزینه شود. بنابراین، برای ارتقای زیرساخت‌ها و نقاط حساس و حیاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، باید اقدامات جدی درپیش گیریم. زیرا ممکن است تهدیدات زیستی، سایبری و ... سلامت جامعه را به خطر بیندازد که با پیش بینی آن‌ها می‌توانیم خودمان را از قبل، مقاوم و آماده کنیم.

آمادگی پدافندی در موضوع اربعین
میعادفر در ادامه درخصوص آمادگی پدافندی در موضوع اربعین، تصریح کرد: اربعین حسینی یکی از تجمعات انبوه انسانی است که هرساله برگزار می‌شود؛ در این تجمعات هرگونه تهدیدات پدافندی از جمله تهدیدات زیستی مانند آب و غذا و یا تهدیدات تروریستی ممکن است رخ دهد که باید پیش بینی‌های لازم را در این زمینه انجام دهیم.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت به عنوان مسئول کمیته بهداشت و درمان، درکنار ستاد اربعین تمهیدات لازم را اندیشیده و در تمام مرز‌های کشور پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است و با حرکت زائرین، نیرو‌های ما نیز در مرز‌ها مستقر خواهند شد.

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، حیطه خدمت رسانی وزارت بهداشت را درون کشوری تا نقطه صفر مرزی و آن سوی مرز‌ها و داخل کشور عراق را حیطه خدمت رسانی هلال احمر عنوان کرده و گفت: البته در این زمینه همکاری بین بخشی برای تبادل نیروی متخصص با هلال احمر وجود دارد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر