۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۷۰۶۶۸
فرماندهی انتظامی استان زنجان:
فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه بزرگترین هدف دشمن در جنگ شناختی ایجاد و نهادینه کردن حس ناامیدی و یاس در بین مردم است، گفت: جهاد تبیین، راهکار اساسی در برابر جنگ شناختی دشمن است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان ،سردار محمد طراقیه روز دوشنبه با قدردانی از تلاش های معاونت فرهنگی و اجتماعی در انعکاس عملکرد انتظامی استان و نقش اساسی رابطین اجتماعی در پیشبرد ماموریت های پلیس، افزود: در حوزه جنگ شناختی و فضای مجازی مهمترین هدف این است که به لایه کاربردی توجه بیشتری داشته باشیم و در مرحله بعد محتوا تولید و منتشر شود.

وی با اشاره به نقش اساسی رسانه ها و فضای مجازی در پایداری و ارتقای احساس امنیت، اظهار داشت: مدیریت ادراک، مهمترین تاکتیک شبکه های برون مرزی در برخورد با مخاطب است.

فرماندهی انتظامی استان زنجان جنگ کنونی دشمن را جنگ شناختی و ادراکی عنوان و خاطرنشان کرد: دشمن خاکریز فکر مردم را هدف قرار داده و به فکر اعتماد زدایی، قداست زادیی، بصیرت زدایی، ناکارآمد نمایی است.

سردار طراقیه عملیات روانی را از ابزارهای مهم بازدارندگی و کلید حل بحران ها دانست و گفت: برای مقابله با تهدیدات امنیتی و آسیب‌های اجتماعی، تنها قوانین سخت‌گیرانه کافی نیست، بلکه قدرت دیگری نیز به‌ مانند عملیات روانی مورد نیاز است تا با بهره‌گیری از آن بتوان به ساماندهی و مدیریت ماموریت‌ها پرداخت.

وی تصریح کرد: رسانه ها نقش بالقوه و معنی داری در شکل گیری ادراک ها و افکار، بازی می کنند و با کارکردهای مهمی چون اطلاع رسانی نقش مهمی در تنویر افکار عمومی در سطح جامعه دارند.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: امروزه با پیشرفت علمی و فضای مجازی در بین آحاد جامعه شاهد گسترش اطلاعات و اخبار در جغرافیای جوامع مختلف هستیم که این فضا تاثیر زیادی در افکار عمومی و تشویش در اذهان عمومی جامعه دارد.

سردار طراقیه بر هماهنگی و ایجاد هم افزایی لازم بین بخش های فعال فضای مجازی برای مقابله با تحرکات نرم معاندین برای برهم زدن نظم عمومی جامعه از طریق فضای مجازی تاکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر