۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۷۰۳۸
جانشین معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل سپاه خبر داد:
جانشین معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل سپاه از برگزاری همزمان جشن درختکاری در تهران و تمامی استان‌های کشور با مشارکت سپاه و منابع طبیعی خبر داد.
با نزدیک شدن به هفته منابع طبیعی و آبخیزداری (21-15) اسفند ماه و به منظور هماهنگی های لازم و برنامه ریزی جهت برگزاری سومین روز از این هفته که به نام منابع طبیعی ، بسیج سازندگی ، طبیعت گردی و همیاران طبیعت نامگذاری شده است ، جلسه مشترکی با حضور مسئولان سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل سپاه و مسئولان ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تشکیل شد.

در این جلسه مشترک سردار احمد ذوالقدر جانشین فرماندهی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با بیان این که درختکاری و ایجاد فضای سبز را با نگاهی اعتقادی و قلبی جزو یکی از وظایف اصلی سازمانی خود می دانیم، گفت: با توجه به تاکیداتی هم که از سوی مقام معظم رهبری در ارتباط با توسعه و حفظ فضای سبز و جنگل کاری بارها مطرح گردیده است، با بسیج امکانات ازقبیل نیروی انسانی ، ماشین آلات که در اختیار داریم امر مهم درختکاری را در پادگان‌ها، مراکز آموزشی و اردوگاه ها با جدیت دنبال می کنیم.

وی با ابراز رضایت از همکاری خوب منابع طبیعی در زمینه ایجاد فضای سبز افزود: ما آمادگی داریم تا عرصه‌های مورد نظر را با حمایت‌هایی که از سوی منابع طبیعی از لحاظ فنی، مطالعاتی و تامین نهال صورت می پذیرد به موضوع مهم درختکاری اختصاص دهیم.

سردار ذوالقدر در ادامه اضافه کرد: در سومین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، کاشت نهال در سطح 2 هکتار در محل لشگر 27 محمد رسول الله (ص) انجام می شود و کار مطالعاتی برای نهال کاری 60 هکتار دیگر از این عرصه‌ها آغاز خواهد شد.

براساس این گزارش، در این جلسه سرهنگ پاسدار حسن رامزی جانشین معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه پاسداران با اشاره به این که موضوع درختکاری طی 2 سال اخیر به صورت جدی تر و سیستمی تر پیگیری شده است، اظهار داشت: برای پیشبرد این موضوع ستادهای راهبری فضای سبز به ریاست فرماندهان سپاه هر استان تشکیل گردیده است و در همین راستا تفاهم نامه‌ای بین سپاه هر استان و استانداری، شهرداری ، جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی و امور آب آن استان تنظیم و به امضاء رسیده است.

سرهنگ پاسدار رامزی موضوع فضای سبز را به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی عملکرد رده‌های مختلف سپاه مطرح و تصریح کرد: نقشه راهبردی و گام نمای اقدامات یکپارچه فضای سبز در سپاه تهیه و ابلاغ شده است که براساس ارزیابی های انجام شده در حوزه فضای سبز در شاخص‌های مختلف، سال 91 نسبت به سال 90 بین 100 تا 500 درصد رشد را نشان می دهد.

جانشین معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل سپاه از برگزاری همزمان جشن درختکاری در تهران و تمامی استان‌های کشور با مشارکت سپاه و منابع طبیعی خبر داد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر