۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۷۰۳۱۹
قاره اروپا تحت تاثیر موج گرما قرار گرفته و کشورهایی چون انگلیس، یونان، اسپانیا و فرانسه با بحران گرمای شدید، آتش سوزی جنگل‌ها و مرگ ناشی از گرما مواجه شده‌اند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، اروپا تحت تاثیر موج گرمایی که دما را در چندین کشور به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد رسانده ، روزهای سختی را سپری می‌کند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» همزمان با افزایش دما  میزان روشن کردن دستگاه‌های تهویه و قیمت برق افزایش یافته است، اما بسیار نگران کننده‌تر گسترش خشکسالی از آلمان به پرتغال است.

بر اساس این گزارش، زمستان سال گذشته، آب و هوا به نفع اروپا بود اما در حال حاضر کمبود باران در قاره مشکل ساز شده است. اکنون مشکلات در اروپا دوباره درحال ظهور هستند و در سراسر قاره گسترده شده اند. فهرست رودخانه‌های اروپایی که دچار خشکسالی شده‌اند طولانی است، از جمله «راین» و  «ابرو». 

خبرگزاری «آناتولی» نیز در این باره نوشت، مقامات محلی روز شنبه گفتند که آتش سوزی در جنوب غربی فرانسه برای پنجمین روز ادامه یافت و بیش از ۱۰۰۰۰ هکتار از زمین های جنگلی را نابود و هزاران نفر را آواره کرد، زیرا تلاش‌ها برای مهار آتش شکست خورده است.

شبکه خبری «سی جی تی ان» چین نیز نوشت، آتش سوزی‌های جنگلی در فرانسه، اسپانیا و پرتغال ادامه دارد  و صدها نفر از منازبل خود را  تخلیه کرده‌اند.

روزنامه «چاینامورنیگ پست» نیز روز شنبه در گزارشی در این زمینه نوشت، جنوب غربی اروپا روز شنبه ششمین روز از موج گرمای تابستانی را تحمل کرد که باعث آتش‌سوزی‌های ویرانگر جنگل‌ها شد. آتش‌نشانان در فرانسه، پرتغال، اسپانیا و یونان با آتش‌سوزی‌های جنگلی که هزاران هکتار از زمین‌ها را ویران کرده و شماری از آتش نشانانان  را به کام مرگ کشانده رسانده، مبارزه می‌کنند.

این دومین موج گرما است که بخش‌هایی از جنوب غربی اروپا را در هفته‌ها فرا می‌گیرد، زیرا دانشمندان تغییرات آب و هوایی را مقصر می‌دانند. دستکم ۳۶۰ نفر به دلیل موج گرما در اسپانیا با دمای بسیار بالاتر از ۴۰ درجه سانتیگراد جان خود را از دست داده اند.

در کشور همسایه اسپانیا، پرتغال نیز در یک هفته اخیر ۲۳۸ فوتی که بیشتر از دوره‌های مشابه در سال‌های گذشته است، ثبت شده است.گرما و خشکسالی طولانی مدت همچنین باعث آتش سوزی‌های ویرانگر جنگلی در اسپانیا و پرتغال شده است. یونان نیز در حال مبارزه با آتش سوزی مرگبار جنگل‌های خود  است.

در انگلیس، وزرای دولت پس از صدور اولین هشدار «قرمز» برای گرمای شدید توسط سازمان هواشناسی دولتی، با هشدار «خطر جانی» مذاکرات ویژه برگزار کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر