۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۷۰۲۳۰
از سوی سردار رحیمی صورت گرفت
معاون سازمان پدافندغیرعامل کشور، حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان با امضای سرلشکر باقری را به استاندار ایلام اعطا کرد.
به گزارش پایداری ملی، نشست مشترک حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام و سردار رحیمی، در دومین روز سفر معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور به استان ایلام برگزار شد. 

در این دیدار سردار رحیمی ضمن بیان نکاتی در مورد تهدیدات متصور در سال ۱۴۰۱ بر ضرورت اجرای برنامه‌های مصوب حوزه پدافند غیرعامل در سال جاری سال ۱۴۰۱در استان ایلام تاکید کرد.

استاندار ایلام نیز در این دیدار بر اهتمام جدی مسئولان برای اجرای کامل برنامه ها در حوزه پدافند غیر عامل را تاکید کرد. 

بازدید از پالایشگاه گاز استان ایلام 

بازدید از پالایشگاه گاز استان ایلام و مرکز فرماندهی مدیریت بحران و مرکز ارتباطات امن این تاسیسات، دیگر برنامه سفر سردار رحیمی بود. در این بازدید، مدیرعامل این پالایشگاه ضمن ارائه توضیحاتی از نحوه کارکرد پالایشگاه به بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غیر عامل پرداخت.

جلسه شورای پدافند غیر عامل استان ایلام نیز با حضور سردار رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، استاندار ایلام و سایر اعضای شورای پدافند غیرعامل استان در سالن جلسات پالایشگاه گاز ایلام تشکیل شد. 

در ابتدای این جلسه، مدیرکل پدافند غیر عامل استان ایلام و روسای کارگروه‌های زیستی، فناوری اطلاعات و انرژی به بیان گزارشی از روند اجرای برنامه‌های مصوب سال ۱۴۰۰ و سه ماه اول سال ۱۴۰۱ پرداختند.

در ادامه سردار رحیمی به بیان سیاست‌ها و تدابیر سازمان پدافند غیر عامل کشور در سال ۱۴۰۱، پرداخت و بر «برنامه محوری» در سال جاری تاکید کرد. 

وی با تشریح بند ح تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ که دستگاه های اجرایی را ملزم کرده تا یک درصد از منابع دستگاه را با تایید سازمان پدافند غیر عامل کشور در حوزه پدافند غیرعامل هزینه کنند، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به اجرای برنامه های مصوب سال ۱۴۰۱ و هزینه کرد یک درصد منابع در راستای مصون سازی زیرساخت های خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

همچنین دستورالعمل‌های ابلاغی کمیته دائمی پدافند غیر عامل کشور جهت ابلاغ به استاندار ایلام ارائه شد.

تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در حوزه‌های زیستی، شیمیایی، سایبری، شهری و مردم محور از دیگر مواردی بود که سردار رحیمی در این جسله به بیان آن پرداخت.

استاندار ایلام نیز در سخنانی ضمن تاکید بر اجرای برنامه‌های مصوب ۱۴۰۱ به مدیران دستگاه‌های اجرایی دستور داد تا نسبت به جذب ۱ درصد منابع بند ح تبصره ۱۹ اهتمام ویژه‌ای به کار بندند.

وی همچنین از رویداد اربعین به عنوان ظرفیتی بالای پدافند مردم محور برای خنثی کردن ناتوی فرهنگی یاد کرد.

در پایان این جلسه حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان ایلام با امضای سرلشکر باقری به استاندار اعطا شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر