۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۷۰۱۸
رییس کل دادگستری استان بوشهرگفت:
حیدر بحرانی اضافه کرد: تملک سواحل بخش عمده ای از استان بوشهر از سوی متولیان تاسیسات نفتی ، افزون براین که فرصت های شغلی صیادی، کشاورزی و صنعت توریسم این استان را با مشکل روبه رو کرده است به لحاظ پدافند غیرعامل برای مجریان این کار نیز تبعاتی در پی خواهد داشت.
حیدر بحرانی ، روز شنبه در نشست شورای قضایی استان بوشهر افزود: براساس کارشناسی های انجام شده ضرورتی برای اجرای تاسیسات نفتی درکنار ساحل نیست و می توان به فاصله چند کیلومتری از دریا این تاسیسات را اجرا کرد.

وی اضافه کرد: تملک سواحل بخش عمده ای از استان بوشهر از سوی متولیان تاسیسات نفتی ، افزون براین که فرصت های شغلی صیادی، کشاورزی و صنعت توریسم این استان را با مشکل روبه رو کرده است به لحاظ پدافند غیرعامل برای مجریان این کار نیز تبعاتی در پی خواهد داشت.

رییس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: با توجه به این که در پارس جنوبی حقوق شهروندی از این نظر رعایت نشده است باید تدبیری اندیشیده شود تا سواحل شهرستان های محل اجرای پارس شمالی نیز به این وضعیت مبتلا نشود.

بحرانی گفت: دستگاه های متولی باید با ورود به این موضوع و تغییر جانمایی از منافع درازمدت مردم استان بوشهر دفاع کنند.

وی افزود: هم اینک این شائبه در بین مردم استان بوشهر وجود دارد که حصار کشی سواحل با هدف ایجاد فضا برای تفریح شاغلان شرکت های نفتی انجام می شود که این امر زمینه بی اعتمادی مردم از مسوولان را دامن خواهد زد.

بحرانی ادامه داد: گستردگی آلایندگی شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر به گونه ای است که باید حق آلایندگی به همه مردم پرداخت شود اما هم اینک این امر صورت نمی گیرد .

رییس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد:نباید چشم اندازهای طبیعی و محیط زیست این استان تخریب شود و یا به آنها آسیب رسد.

وی گفت: بخش عمده ای از درآمد کشور از استان بوشهر تامین می شود اما به تناسب ایفای نقش در اقتصاد ملی ، مردم آن از فواید اجرای طرح ها بهره مند نیستند.

بحرانی افزود:همچنین پیوست فرهنگی در کنار طرح های صنعتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است در عسلویه مغفول مانده و این امر آسیب های زیادی متوجه استان بوشهر کرده است.

رییس کل دادگستری استان بوشهر دربخش دیگری از سخنانش افزود: یکی ازعوامل افزایش شمار زندانیان این استان به این خاطر است که بسیاری از پرونده قرارهای صادره متناسب با جرم افراد نیست.

بحرانی افزود:در مواردی که سرپرست خانواده به دلیل ارتکاب جرایم غیر عمد در زندان بسر می برد ، آسیب های زیادی متوجه سایر اعضای خانواده زندانی است.

وی اظهارداشت:در برخی از مواقع افراد با ورود به زندان نه تنها اصلاح نمی شوند بلکه با حضور در کنار افراد با جرایم خشن، دیگر شیوه های ارتکاب جرم را نیز فرا می گیرند.

رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: حل مشکلات افزایش ورودی پرونده های زندانی در این استان نیازمند وحدت، انسجام و عزم جدی همه بخش هاست.

وی افزود: قضات باید در زمان صدور احکام به پیشینه و عملکرد اجتماعی افراد نیز توجه کنند و اگر پرونده ای امکان سازش وجود داشته باشد مانع از متلاشی شدن کانون گرم خانواده ها شوند.

بحرانی اضافه کرد: یک قاضی نه تنها باید قانون را مد نظر قرار دهد بلکه شرع و تدبیر نیز باید در زمان صدور رای لحاظ شود تا جامعه کمتر دچار مشکل شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر