۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۷۰۱۴۸
دبیرکل جمعیت هلال احمر مطرح کرد؛
دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: برای کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از پدافند شیمیایی ایجاد نظام جامع سلامت ضروری است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از آنا، یعقوب سلیمانی در دومین روز از ششمین همایش ملی پدافند شیمیایی که از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور و با همکاری دانشگاه بقیه الله (عج) با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، مدیران کل پدافند غیرعامل استانها، مدیران عامل صنایع شیمیایی کشور، افسران HSE زیرساختهای شیمیایی کشور، اساتید دانشگاه و نخبگان حوزه پدافند شیمیایی در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، ، اظهار کرد: کوتاهی در پدافند غیرعامل یعنی آسیب و در نهایت مرگ. با توجه به پدافند غیرعامل شرایط ادامه فعالیت‌های زیربنایی فراهم می‌شود.

وی افزود: صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بالا رفتن روحیه و وحدت از جمله موارد حائز اهمیت در حوزه پدافند غیرعامل است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر بیان کرد: در طول تاریخ بارها از تسهیلات شیمیایی استفاده شده است و جای تاسف دارد که حمله‌های شیمیایی حتی پس از تصویب کنوانسیون منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی روی داده است. باید نظام جامع سلامت در حوزه پدافند شیمیایی ایجاد شود. همچنین باید در کشور صنعت پدافند شیمیایی داشته باشیم و از نیاز به بیگانگان رها شویم. تربیت نیروی متخصص برای کنترل و کاهش آسیب‌های شیمیایی اهمیت بسیار زیادی دارد.

سلیمانی عنوان کرد: باتوجه اطلاعات جامعی که در اختیار هلال احمر است می‌توان شرایطی را که پس از حمله شیمیایی رخ می‌دهد مدیریت کرد از طرفی همه دستگاه‌ها باید توجه ویژه به موضوع تامین تجهیزات مورد نیاز در شرایط جنگ شیمیایی کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر