۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۷۰۱۳۳
معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند شیمیایی کشور تشریح کرد
معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند شیمیایی کشور گفت: برقراری امنیت در زیرساخت‌های شیمیایی نیازمند هوشیاری و مراقبت بخش دولتی و خصوصی در مقابل تهدیدات موجود و روبه رشد است.
به گزارش پایداری ملی، ششمین همایش ملی پدافند شیمیایی، از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور و با همکاری دانشگاه بقیه الله (عج) با حضور سردار محسن ساسانی؛ جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار حسن عراقی زاده؛ رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، مدیران کل پدافند غیرعامل استانها، مدیران عامل صنایع شیمیایی کشور، افسران HSE زیرساختهای شیمیایی کشور، اساتید دانشگاه و نخبگان حوزه پدافند شیمیایی در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

دکتر احمد اکرمی معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند شیمیایی کشور در این همایش با بیان اینکه رفاه و آسایش یک کشور به شدت وابسته به زیرساخت‌های حیاتی آن است، اظهار داشت: از آب آشامیدنی تا حمل و نقل و از انرژی تا سیستم های مالی و اقتصادی، خدماتی هستند که باید از آنها محافظت شود. 

وی ادامه داد: واژه زیرساخت حیاتی به زیرساخت هایی اطلاق می شود که تخریب و یا اختلال در عملکرد آنها تاثیرات جبران ناپذیری از جنبه امنیت ملی، اقتصادی، اجتماعی و روانشناختی برای یک کشور خواهد داشت. 

اکرمی با بیان اینکه حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی به مجموعه عملیات‌های مرتبط با آگاهی و پاسخ در مقابل حوادث ناگهانی درگیر کننده زیرساخت‌های حیاتی اطلاق می‌شود، توضیح داد: زیرساخت‌های حیاتی شیمیایی بخشی جدایی‌ناپذیر از اقتصاد کشور و متشکل از مراکز شیمیایی متعددی است که به صورت یک مجموعه با یکدیگر در تعامل بوده و وظیفه تولید، ذخیره، انتقال و استفاده از مواد شیمیایی که عملکرد طیف گسترده ای از زیر ساخت ها بر اساس آن است را برعهده دارد. 

به گفته معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند شیمیایی کشور برقراری امنیت در زیرساخت‌های شیمیایی نیازمند هوشیاری و مراقبت بخش دولتی و خصوصی در مقابل تهدیدات موجود و روبه رشد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر