۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۷۰۱۴۲
سردار جلالی در جمع خبرنگاران:
سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه مجامع بین المللی و رسانه ها می بایست حملات سایبری دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی به زیرساخت های صنعتی و شیمیایی را محکوم کنند، اظهار داشت: با توجه به مخاطرات احتمالی برای مردم و کارکنان بخش های صنعت این نوع حملات عملا ورود دشمن به منطقه ممنوعه است.

به گزارش پایداری ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه ششمین همایش ملی پدافند شیمیایی، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این همایش در سالروز مقابله با سلاح های شیمیایی و میکروبی و بمباران ناجوانمردانه شهر سردشت طی دو روز برگزار شد گفت: محکومیت این گونه اقدامات دشمنان، طراحی الگوهای حفاظت از مردم و صیانت از زیرساخت ها و ارتقای آمادگی دستگاه ها اجرایی در برابر مخاطرات احتمالی حوزه شیمیایی و همپاسازی نظام ایمنی و امنیت با نظام توسعه صنایع شیمیایی از جمله مهمترین اهداف برگزاری این همایش بوده است.

حملات سایبری به زیرساخت‌های شیمیایی ورود به «منطقه ممنوعه» است/ برنامه ارتقای آمادگی سایبری زیرساخت ها در دستور کار

سردار جلالی با اشاره به اینکه نظام مصون سازی و عملیات پدافند شیمیایی کشور به تصویب شورای عالی پدافند غیرعامل رسیده و به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است، گفت: این نظام نقش ها و وظایف و تکالیف بخش های مختلف در حوزه های مدیریت بحران های احتمالی شیمیایی را مشخص و مسیر ارتقای آمادگی را نیز تشریح کرده است.

وی با اشاره به اینکه در استان های دارای زیرساخت های شیمیایی، قرارگاه های استانی پدافند شیمیایی تشکیل شده است، گفت: این قرارگاه ها با فرماندهی استانداران تمام ظرفیت های عملیاتی و امدادی در شرایط بحران اعم از نیروهای مسلح، بهداشت و درمان، هلال احمر ، اورژانس و ... را برای کاهش و مدیریت حوادث به کارگیری می کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به قانون بودجه سال 1401 نیز گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در قالب موافقت نامه ها با دستگاه های اجرایی موضوع تامین بودجه اجرای پروژه های ارتقای آمادگی در حوزه شیمیایی نیز لحاظ گردیده است.

سردار جلالی با اشاره به حملات جنگ سایبری زیرساختی دشمن نیز گفت: محور این حملات رژیم صهیونیستی است و این رژیم حملات سایبری به زیرساخت هایی که به مردم خدمات ارائه می کنند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه مدیران زیرساخت ها و صنایع شیمیایی باید اقدامات پیشکنشی در برابر تهدیدات و مخاطرات سایبری احتمالی را در دستور کار خود قرار بدهند، تاکید کرد: از مجامع جهانی و افکار عمومی نیز انتظار داریم تا این حملات که احتمال بروز نشت آلودگی های شیمیایی را با خود همراه دارند به جد محکوم کنند.

سردار جلالی در پایان تاکید کرد: سلسله برنامه هایی در زمینه ارتقای آمادگی های سایبری زیرساخت ها و مراکز شیمیایی در دستور کار قرار گرفته است که به زودی عملیاتی می گردد.


به گزارش پایداری ملی، ششمین همایش ملی پدافند شیمیایی، طی دو روز 7 و 8 تیرماه از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور و با همکاری دانشگاه بقیه الله (عج) با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، مدیران کل پدافند غیرعامل استانها، مدیران عامل صنایع شیمیایی کشور، افسران HSE زیرساختهای شیمیایی کشور، اساتید دانشگاه و نخبگان حوزه پدافند شیمیایی در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر