۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۶۹۷۸۳
با حضور سردار رحیمی انجام شد
حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان گلستان که به امضای سرلشکر باقری رسیده است از سوی سردار رسول رحیمی به استاندار این استان اعطا شد.
به گزارش پایداری ملی، جلسه شورای پدافند غیرعامل استان گلستان با حضور سردار رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا و سایر اعضای شورای پدافند غیر عامل این استان برگزار شد.

در ابتدای جلسه، محمد تقی محمدی؛ مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان، گزارشی از عملکرد کلی این اداره کل ارائه کرد.

سردار رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز ضمن تشریح اهداف سازمان پدافند غیرعامل در سال ۱۴۰۱، به موضوع  بند "ه" تبصره ۱۹ قانون بودجه کشور که صراحتا دستگاه های اجرایی را ملزم کرده است تا یک درصد از منابع خود را با تایید سازمان پدافند غیر عامل کشور در حوزه پدافند غیر عامل هزینه کنند اشاره کرد. 

وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی که دارای زیرساخت‌های دارای سطح بندی هستند باید از ظرفیت قانون مذکور نهایت استفاده را ببرند از سال ۱۴۰۱به عنوان سال برنامه محوری یاد کرد.

سردار رحیمی همچنین در ادامه به تشریح مهمترین تهدیدات متصور در سال ۱۴۰۱ در حوزه های شیمیایی، زیستی، شهری و مردم محور و راهکارهای پیش بینی و پیشگیری و مقابله با این تهدیدات پرداخت.

در پایان این جلسه نیز حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان گلستان با امضای سرلشکر باقری به علی‌محمد زنگانه استاندار این استان ابلاغ شد.

سردار رسول رحیمی همچنین با حضور در اداره کل پدافند غیر عامل استان از نزدیک در جریان روند اجرایی برنامه های ابلاغی پدافند غیرعامل قرار گرفتند. 

در این جلسه محمد تقی محمدی؛ مدیرکل پدافند غیر عامل استان گلستان گزارشی از برنامه های مصوب سال ۱۴۰۱ که برگرفته از راهبردهای طرح جامع پدافند غیر عامل استان هستند ارائه کرد.

برگزاری همایش تخصصی پدافند غیر عامل و مدیریت حوادث و بلایا در نظام سلامت

حضور در همایش تخصصی و پدافند غیرعامل و مدیریت حوادث و بلایا در نظام سلامت، از دیگر برنامه های سفر سردار رحیمی به استان گلستان بود.

معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پدافند غیرعامل در دفاع زیستی نقش مهم به حداقل رساندن پیامدهای ناشی از مواجهه با این حوادث را برعهده دارد بر لزوم نظارت بر بهداشت عمومی انسانی و دامپزشکی و همچنین هماهنگی دانشمندان و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی تاکید کردند.

سردار رحیمی همچنین نقش کلیدی و محوری در پدافند زیستی را بر عهده سازمان پدافند غیرعامل دانست.

وی افزود: سردار سلیمانی جمله معروفی دارد که می‌گوید: با تجربه این را می‌گویم که میزان فرصتی که در بحران ها وجود دارد در خود فرصت ها نیست اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم.

بازدید از فرستنده پر قدرت شهید رجایی 

بازدید از فرستنده پر قدرت صداوسیمای استان گلستان در ارتفاعات درازنو، نیز برنامه دیگر سفر سردار رحیمی به این استان بود که جمعی از مسئولین استانی نیز وی را در این بازدید همراهی می‌کردند. 

این مرکز با پوشش گستره‌ای به وسعت ۱۰۰۰ کیلومتر یکی از مراکز مهم استان از نظر پدافند غیر عامل است که جایگاهی ویژه برای استان و منطقه دارد. 

در حاشیه این بازدید، مشکلات و خواسته های مسئولان این مرکز در جلسه‌ای با حضور معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان و برای رفع موانع راهکارهایی ارائه شد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر