۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۹۷۶۳
سردار جلالی:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر در کنار ابعاد مهم نظامی یک پیام ارزشمند راهبردی دارد و آن اینکه ایرانی مسلمان در هر شرایطی می تواند به پیروزی و نصر دست یابد.
به گزارش پایداری ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر آورده است:

فتح خرمشهر طلیعه تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی
سوم خردادماه 1361، حماسه ای در تاریخ ایران رقم خورد که بزرگی و عظمت آن از غرب تا شرق عالم را در نوردید؛ "خرمشهر آزاد شد". همین جمله سه کلمه‌ای به ظاهر ساده، تاثیرات و پیامدهای شگرفی داشت که نه فقط سرنوشت جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را تحت تاثیر قرار داد بلکه فصل تازه‌ای در تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران در نظام قدرت منطقه غرب آسیا و بلکه جهان گشود.

بی تردید فتح خرمشهر، از جهات بسیاری حائز اهمیت است اما بدون شک این پیروزی دو جنبه راهبردی داشت. نخست نشان دهنده قدرت نظامی ایران در حملات کوبنده با پشتوانه نیروی معنوی نشات گرفته از آموزه های اسلامی بود که مقدمه‌ای بر ظفرهای بزرگ دیگر در جبهه‌های حق علیه باطل بود که جنگ را وارد مرحله‌ای نوین کرد.

آزادسازی خرمشهر جبهه دشمن و آمریکا را در موضوع ضعف قرار داد
دوم خط و نشان ایران سلامی برای آمریکا و سایر قدرت‌های استعماری بود به طوری که راهبرد جبهه استکبار را از موضع تهاجم به موضع ضعف و استیصال تغییر داد.

آزادسازی خرمشهر نشان داد که اندیشه تصرف ایران، تصوری باطل است و راهبرد حمایت از صدام برای حمله به ایران و تبدیل آن به قدرت جدید منطقه، نقش بر آب زدن است.

حماسه سوم خرداد تجلی گر نصرت الهی است
به راستی فتح خرمشهر، همگان را در مورد آیه «ما النصر الا من عندالله» به درجه یقین رساند و نشان داد خداوند آنجا که لازم باشد دست قدرت خود را از آستین سربازان اسلام بیرون خواهد آورد و آن هنگام دیگر قدرتی را یارای ایستادن در برابر آن نخواهد بود.

اعتراف بوق‌های تبلیغاتی غربی به عظمت آزادسازی خرمشهر نیز در جای خود جالب توجه است. چرا که این حماسه آنچنان ضربه مهلک و راهبردی بر پیکر ارتش بعث عراق وارد کرد که امکان کتمان حقیقت و توجیه آن برای هیچ دستگاه تبلیغاتی وجود نداشت.

 فتح خرمشهر با تاریخی گلگون شده به خون بهترین‌های این مرز و بوم، حماسه‌ای جاوید آفرید و به نمادی برای رشادت، دلاور مردی، ایستادگی، خودباوری و مقاومت تبدیل شد.

آزادسازی خونین شهر اثبات کرد ثمره مقاومت پیروزی است
فتح خرمشهر، مهر تائیدی از جنس خون شهدا برای همه زمانهاست که نشان داد هرچقدر هم که دشمنانمان قوی و حلقه محاصره تنگ باشد، پاداش مقاومت، صبر، استقامت، پایداری و اتحاد، فتح و ظفر است.

یاد و خاطره همه شهدای عظیم الشأن دوران دفاع مقدس به ویژه سرداران و امیران جبهه مقاومت و همه حماسه سازان عرصه جهاد و شهادت گرامی و درود خداوند بر آنان باد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر