۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۹۴
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران اسلامی امروز یک قدرت بزرگ دفاعی، علمی و یک قدرت تعیین کننده امنیتی است و این کشور باید به یک قدرت اقتصادی تبدیل شود و لازمه این امر کاهش وابستگی به نفت است.
به گزارش پايداري ملي، حجت الاسلام حسن ابوترابی فرد ظهر چهارشنبه در همایش جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که در مجتمع اردویی شهید بهشتی گلمکان در حال برگزاری است تصریح کرد: برای ایجاد یک تحول بنیادین فکری و فرهنگی در کشور باید اقتصاد کشور را متحول کرد و این همان سخنی است که رهبر می فرمایند و می گویند امروز مهمترین مسئله رسیدن به یک توسعه و پیشرفت همه جانبه در عرصه اقتصاد است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: ما امروز یک قدرت سیاسی بزرگ شده ایم بطوری که دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکایی در حین گفتگویی که داشتند 40 بار نام کشور ایران را در بحث هایشان تکرار کردند.

رسیدن به قدرت اقتصادی درگرو کاهش وابستگی به نفت است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رسیدن به قدرت اقتصادی نسبت به قدرت دفاعی و سیاسی سخت تر است ما برای رسیدن به این جایگاه باید وابستگی خود را از نفت جدا کنیم.

وی بیان کرد: من در دورانی که در مجلس هستم در حوزه تصمیم گیری تلاش می کنم بودجه کمترین وابستگی را به نفت داشته باشد.

وی تاکید کرد: الحمدالله دشمنان به کمک ما آمده اند که ما در کوتاهترین زمان رابطه خود را با درآمدهای نقتی قطع کنیم و این یک تحول عظیم در اقتصاد ایران اسلامی است.

لزوم آشنایی مردم با برکات عدم وابستگی به نفت

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید نگران این مقطع زمانی بود و باید مردم را با برکات و فرصت های عدم وابستگی به نفت آشنا کرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد عنوان کرد: اگر ما درآمدهای نفت را برای توسعه اقتصاد کشور ذخیره کنیم در صندوق توسعه ملی که در سیاست کلی ابلاغ شده ما باید بتوانیم کشور را با تلاش در تولید اداره کنیم.

وی بیان کرد: ایران اسلامی کشوری ثروتمند است ما از یک کشور ثروتمند درآمد لازم را بدست نیاورده ایم.

وی تصریح کرد: بودجه عمرانی سال 91 حداکثر 10 هزار میلیارد تومان و به احتمال زیاد  تا آخر سال به هشت هزار و 500 میلیارد تومان می رسیم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: بودجه شهرداری بدون ارتباط با نفت 15 هزار میلیارد تومان است و اگر شهرداری تهران درآمدش را به نفت وصل می کرد امروز یک ریال بودجه نداشت و این در حالی است که شهرداری های تهران یک دهم کلان شهرهای دنیا از مردم عوارض نمی گیرد.

کشور را با مالیات اداره نمی کنیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما کشور را با مالیات نمی خواهیم اداره کنیم و درآمد نفت را نیز می خواهیم در صندوق توسعه ملی ذخیره کنیم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان کرد: ذخیره درآمد نفت در صندوق توسعه ملی موتور حرکت تولید ایران و اقتصاد کشور است و سبب می شود ما به یک کارخانه بزرگ تبدیل شویم.

وی بیان کرد: ایران اسلامی دو سال درآمد نفت را در صندوق توسعه ملی ذخیره کرد و در این مدت 40 میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی شد و اگر زودتر به اقدام این ذخیره سازی می کردیم تاکنون 500 میلیارد دلار ذخایر ارزی داشتیم.

وی تاکید کرد: اگر امروز ذخایر ما در صندوق توسعه ملی 500 میلیارد دلار بود آمریکا جرات نداشت ما را تحریم کند.

صدور بیشتر تولیدات نسخه اقتصاد ایران است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رمز پیشرفت دستیابی به تولید و توسعه اقتصاد، تلاش و تولید بی وقفه و اندک مصرف کردن است زیرا بیشتر تولیدات را باید صادر کرد این نسخه ای برای اقتصاد ماست.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه خدا ترسی رمز قدرت است اظهارکرد: در ضمن تولید، برنامه ریزی شرط مهمی است و اکثر ما باید با کار و تلاش به چرخه تولید کمک کنیم.

قدرت تحریم اروپا در صورت صدور نیمی از گاز مصرفی در دست ما بود

وی با اشاره به گاز گفت: ما روزانه 650 میلیون متر مکعب گاز در کشور مصرف می کنیم و این در حالیکه است که ترکیه 30 میلیون متر مکعب گاز از ما می خواست اما به دلیل اینکه ما همه گاز را مصرف می کنیم نمی توانیم برای زمستان به این کشور گاز بدهیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: 650 میلیون متر مکعب گاز استخراج می کنیم و همه آن را مصرف می کنیم در حالیکه اگر نصف این گاز را به اروپا صادر می کردیم می توانستیم ما اروپا را تحریم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهارکرد: در مقایسه با دیگر پدیده های مادی که در دسترس بشر است و ما از او شناخت داریم انسان پدیده ای است که با تعلیم و تربیت و کتاب علوم و معارف می تواند به یک جایگاه برتر و ممتاز و بسیار فاخر و استثنایی نائل شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: جایگاه انسان گاهی آنقدر فاخر است که او اشرف مخلوقات می شود و گوی سبقت را از ملائک می رباید و این واقعیتی است که در آن هیچ تغییری نیست و احتیاج به استدلال ندارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ویژگی تعلیم و تربیت پذیری انسان موجب شد او نیازمند به معلم راهنما و مدیر باشد چرا که به دلیل ظرفیتی که از آن برخوردار است می تواند دارای مقام، منزلت و جایگاه رهبری باشد.

ابوترابی اظهار کرد: خداوند قبل از آفرینش انسان نخستین انسانی که را خلق می کند حضرت آدم است که او دارای مقام و منزلت و جایگاه رهبری جامعه بشری است.

وی ادامه داد: خداوند متعال می توانست انسان هایی را خلق کند و در یک فاصله زمانی از میان انسان ها فردی را به کمال برساند که به عنوان رهبر و رسول و امام معرفی شود اما ذات اقدس حق اولین انسانی را که می آفریند براساس قول مشهور و مورد قبول اکثر موحدین عالم حضرت آدم است.

وی ادامه داد: حضرت آدم دارای جایگاه رهبری شناخته می شود و بر این اساس خدا در تربیت انسان نقش رهبری، مدیریت و امامت را در انسان محوری می داند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: قبل از خلق نوع انسان نخستین بشر پیامبر الهی است.

وی با بیان اینکه خداوند بر انسان نام خلیفه الله قرار داد افزود: خداوند خود رهبر، مدیر، مسئول و مدبر عالم هستی است و حال می خواهد مسئولیت مدیریت، هدایت و تربیت انسان را به فردی واگذار کند که خلیفه الهی است و قدرت مدیریت رهبری و هدایت انسان ها را دارد.

نخستین ویژگی حضرت آدم خلیفه الهی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهمترین ویژگی خلیفه الهی گفت: نخستین ویژگی که برای حضرت آدم به عنوان خلیفه الهی ذکر می شود تعلیم است زیرا خداوند عالم، معلم است.

وی بیان کرد: وسعت و حوزه حضرت آدم یک حوزه گسترده و فراگیر است زیرا حضرت آدم از هستی و وجود برخوردار است و می تواند از منبع علم و معلم اول عالم علمی فراتر و گسترده تر را فرابگیرد.

وی با تاکید بر اینکه ملائکه الهی  فاقد ظرفیتی بودند که آدم از آن برخوردار بود گفت: آدم تحت تعلیم الهی قرار گرفت و در حوزه علم و دانش قدرت فراگیری بیشتری داشت لذا او شایسته به دست گرفتن حوزه رهبری است.

وی تصریح کرد: انسان یک پدیده قابل تعلیم و تربیت و بیش از هر چیز نیازمند مدیر، رهبر و راهنما است.

دانش و معرفت از مهمترین شاخصه های یک رهبر

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهمترین شاخصه های رهبر صالح بیان کرد: علم، دانش و معرفت از مهمترین شاخصه های یک رهبر است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: حضرت امیرالمومنین در بحث امامت و رهبری استعدادهای گوناگونی دارد و از نظر ایشان شایسته ترین فرد برای جایگاه رهبری کسی است که از همه توانا تر و لایق تر باشد و در قله علم، قدرت، توان و صلاحیت مدیریت قرار داشته باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سپس با اشاره به ارتحال امام خمینی اظهار کرد: در آن زمان بعضی از مراجع قم مطرح کردند که مسئله رهبری غیر از اجتهاد، فقه و اصول است زیرا اجتهاد، فقه و اصول شرط لازم است اما کافی نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر