۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۹۳۵۷
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از مشاهده ملخ‌های مراکشی در بستر تالاب پریشان این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، حمید رشیدی با اشاره به آمادگی این مدیریت برای مقابله با ملخ‌های مراکشی گفت: نخستین دستجات از این ملخ‌ها روز گذشته به صورت پوره و ملخ بالغ وارد مزارع غلات حاشیه تالاب پریشان شده است.

این مقام مسئول افزود: بستر تالاب پریشان به دلیل موقعیت جغرافیایی و نوع بافت خاک، محل مناسبی برای تخم‌ریزی و رشد ملخ مراکشی است که تأخیر در سم‌پاشی و کانون‌کوبی موجب بالدار شدن ملخ‌ها و حمله آن‌ها به مزارع و تخریب همه گیاهان می‌شود.

رشیدی تاکید کرد: ملخ مراکشی از مهمترین گونه‌های ملخ زیان‌آور در ایران است که ابتدا به گیاهان مرتعی و سپس مزارع غلات و صیفی آسیب وارد می‌کند.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای مبارزه و کنترل آفت ملخ در شهرستان کازرون انجام و برای ردیابی عملکرد این گونه ملخ به مزارع کشاورزی، ۳ تیم پایش تشکیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: از کشاورزان، دامداران و زنبورداران تقاضا داریم که علاوه بر سرکشی روزانه به مزارع و باغ‌ها، به مراتع و علفزارهای مجاور نیز سرکشی کنند و به محض مشاهده آفت در اسرع وقت، به مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود اطلاع دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر