۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۶۹۳۱۸
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اکنون به تزریق حدود ۱۴۸ میلیون دز واکسن در کشور رسیده ایم، تاکید کرد: رئیس جمهور شخصا در بحث واکسیناسیون وارد شد و در جهت تامین واکسن علیه کرونا تلاش زیادی کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی در آیین تکریم و تقدیر از خادمان نوروزی سلامت که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: اکنون به تزریق حدود ۱۴۸ میلیون دز واکسن در کشور رسیده ایم و سلامت مردم برای ما بسیار اهمیت دارد و آنها مطمئن باشند که  آسایش و سلامت را دست اندرکاران و کادر سیستم بهداشت و درمان بوجود می آورند.

وی با اشاره به اینکه پوشش وسیع واکسیناسیون علیه کرونا در دولت سیزدهم شادی و لبخند را در مردم کشورمان بوجود آورد، تصریح کرد: امسال شاهد شادی مردم بعد از ۲ سال از همه گیری کرونا، مسافرت و دید و بازدیدها بودیم که این موضوع مرهون واکسیناسیون و زحمات خادمان سلامت نوروزی است.

عین اللهی باتاکید براینکه در ایام نوروز، خدمات اورژانس، بهداشت و درمان در مناطق صعب العبور، جاده ها، شهرها و غیره توسط همکاران ارائه شد، افزود: در شرایط موجود خدمات اورژانس باید به روز شود و با مدیریت موجود این کار حتما با سرعت انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در ارائه خدمات باید کرامت مردم را قدر بدانیم و با احترام به آنها خدمات ارایه دهیم.

واکسیناسیون علیه کرونا در ایران بی نظیر بود
وی اظهار داشت: واکسیناسیون علیه کرونا در ایران بی نظیر بود بطوری که سازمان های جهانی از عمکرد خوب ۶ ماه گذشته کشورمان در این زمینه متعجب هستند.

به گفته عین اللهی، اکنون در موج انفجار اطلاعات و آی تی در حوزه بهداشت و درمان هستیم  و باید سازمان های مربوطه بویژه اورژانس به روز باشند.

انجام ۳ میلیون ویزیت در طرح نوروزی سلامت 
وی تاکید کرد:در طرح نوروزی سلامت حدود ۳ میلیون ویزیت در ایام تعطیلات داشتیم و حدود ۱۳۱ هزار جراحی انجام شده متاسفانه برخی رسانه ها این امار و ارقام را نمی بینند و سیاه نمایی می کنند.

وی با اشاره به اینکه  رسانه ها باید واقعیت ها و نکات مثبت را انعکاس دهند، تاکید کرد: خدمات نظام سلامت در رسانه ها بطور شایسته به مردم گفته شود.

وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی ادامه داد: در بحث انتقال خون نیز، اهدای خون در ایام تعطیلات نوروز ۲۳ درصد رشد داشته و امیدواریم هیچ مشکلی از لحاظ تامین خون امسال نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدیران پر تلاش پای کار هستند و در جهت تامین سلامت مردم تلاش می کنند.  تعارض منافع خط قرمز ماست
عین اللهی با بیان اینکه تعارض منافع خط قرمز ما است، گفت: برخی به خاطر سودهای نامتعارف به سلامت مردم صدمه می زنند و این خط قرمز ماست.

وی اظهار امیدواری کرد، امسال با فرمایش مقام معظم رهبری که سال تولید، اشتغال و دانش بنیان است باید با افزایش تولید دارویی کمبودها مرتفع شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بعد از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب، همه مردم را بیمه همگانی می کنیم تا آنها دغدغه ای نداشته باشند.

وی افزود: کارکنان نظام سلامت خود را سربازان نظام سلامت می دانند و مانند رزمندگان دفاع مقدس برای ملت جانفشانی می کنند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درتهدید فضای مجازی و تبلیغات سو قرار داریم باید اورژانس بیشتر فعالیت داشته و خدماتی که ارائه می دهد را به مردم نشان دهند. 

وزیر بهداشت تاکید کرد: حدود ۳۰۰ شهید مدافع سلامت را در دوران کرونا داریم و جامعه بهداشت و درمان جامعه ایثارگران و رسانه ها باید واقعیت ها را به مردم نشان دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر