۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۹۲۱۳
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قزوین با اشاره به ضرورت شناسایی تهدیدات در شبکه گفت: ایجاد شبکه پایدار مهم‌ترین راه برون‌رفت از آسیب پذیری هاست.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، حجت اله امینی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در نشست کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل ارتباطات و فناوری اطلاعات)سایبری و الکترونیک( گفت: یکی از رویکردهای پدافند غیرعامل آموزش و فرهنگ‌سازی است که در صدر برنامه ها و به عنوان یکی از اصول اولیه جهت ایجاد امنیت است.

وی استفاده از ظرفیت های موجود استان در بخش های دولتی و خصوص از جمله شرکت های دارای مجوز افتا و مرکز آپا را امری ضروری دانست و گفت: داشتن پایگاه داده جامع و کامل از وضعیت موجود و دارایی ها یکی از اصول اولیه مقابله با تهدیدها است و ارائه پیشنهاد توسط هر کدام از اعضاء کارگروه در حوزه کاری خود در پیشبرد اهداف و وظایف کارگروه نقش موثر دارند.

وی افزود: بانک اطلاعاتی از امکانات و تجهیزات ارتباطی سخت افزاری و نرم افزاری و نیروی انسانی متخصص فعال حوزه فناوری اطلاعات نظیر شبکه اینترنت و اینترانت، آنتی ویروس، وب سایتها، سرور ها و خدمات الکترونیکی و ... دستگاه های اجرایی به عنوان شناسنامه فاوا دستگاه با هدف برنامه ریزی جهت جلوگیری از هرگونه تهدید احتمالی باید شناسایی شود تا بتوانیم در مواقع حساس و ضروری بهترین اقدام را به انجام برسانیم.

در ادامه این نشست، اعضای کارگروه در زمینه امنیت اطلاعات، ضمن تشریح پتانسیل ها و توانمندی های خود، پیشنهاداتی برای همکاری تخصصی و مؤثر ارائه کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر