۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۶۹۱۸۳
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: انتظار می رود تا پایان تعطیلات شاهد افزایش مجدد ابتلا به کرونا باشیم اما امیدواریم افزایش شدیدی نباشد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما دکتر ابراهیم قادری گفت: میزان گردش ویروس در کشور، آنقدر که انتظار می رفت پایین نیامد و لذا در تعطیلات به علت افزایش جابجایی جمعیت و دید و بازدیدها احتمالا گردش ویروس افزایش مختصری داشته باشد.

وی گفت: براساس آمارهای کرونا در تعطیلات عید نمی توان اپیدمی را تفسیر کرد، لذا نمی توان گفت که تا این لحظه واقعا افزایشی داشته ایم یا نه. کما اینکه بسیاری از مردم ممکن است حتی در صورت بیماری، آزمایش ندهند و رسیدگی را به بعد تعطیلات نوروز موکول می کنند. اما به نظر می رسد، فعلا شرایط با ثبات است.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: اگر افزایشی داشته باشیم احتمالا از هفته آینده مشخص می شود، اما امیدواریم افزایش شدیدی نباشد.

دکتر باقری در خصوص خبرهایی مبنی بر افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در برخی کشورها گفت: تا پیش از شیوع امیکرون، شیوع آنفلوآنزا در کشور ما بالا بود و تا 30 درصد نمونه ها در پایگاه های دیده‎‎‎‎‎وری مثبت می شد اما بعد از آن به شدت کاهش پیدا کرد و الان تعداد آن انگشت شمار است. روند افزایشی ابتلا که در دیگر کشورها مشاهده شده خوشبختانه تا کنون در ایران وجود نداشته است اما احتمال می رود در پاییز این اتفاق بیفتد.

وی افزود: استفاده از ماسک در کشور اگرچه در حد ایده ال نیست اما تا حدی رعایت می شود و همین به فراگیر نشدن آنفلوآنزا کمک کرده است.

دکتر قادری با بیان اینکه پس از دو سال محدودیت های کرونایی نمی توان انتظار داشت که مردم مسافرت نروند، گفت: اما طبیعی است، در این سفرها دستورالعمل ها را آنگونه که باید رعایت نمی شود.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از مردم خواست تا حد امکان دستورالعمل ها را رعایت کنند تا خوشه های بزرگ بیماری شکل نگیرد؛ که نگرانی اصلی وزارت بهداشت است.

وی گفت: در تجمعات بزرگ یک فرد بیمار می تواند همزمان دهها نفر را مبتلا کند و باعث شود خوشه های بزرگ بیماری شکل بگیرد. اگر در حالت تماس تک به تک و مستقیم، یک فرد بیمار در طول یک ماه تبدیل به صد نفر بیمار شود، در ابتلای خوشه ای این اتفاق در یک ساعت می افتد و هر کدام از آنها نیز به نوبه خود دیگران را آلوده خواهند کرد.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه رعایت دستورالعمل ها در کشور حدود 50 درصد است، گفت: اگرچه رعایت کامل دستورالعمل ها، ایده ال است اما باید بدانیم که رعایت نسبی هم بهتر از برچیدن کامل است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر